Het zuivelmerk voor chefs, banketbakkers en andere professionals in de foodservice-markt hecht veel waarde aan creativiteit en vakmanschap. Al meer dan honderd jaar maken ze room- en boterproducten die in de handen van professionals worden omgetoverd tot de mooiste creaties. 'Wat je met je eigen handen maakt, is altijd uniek. Het onderscheidt je van de massa en geeft je patisserie zijn eigen signatuur.'
Vooraanstaande patissiers
Debic werkt met vooraanstaande patissiers met internationale faam die wereldwijd actief zijn. Waar ze ook zijn, ze streven elke dag naar de hoogste kwaliteit. 'Ze weten dat je kunt vertrouwen op de producten van het zuivelmerk: ze zijn fundamenteel goed, van constante kwaliteit en verzekeren je een stabiel eindresultaat. Hun deskundige handen zullen je laten zien wat er allemaal mogelijk is met de hulp van Debic.'
Frank Haasnoot is een allround patissier die over de hele wereld masterclasses geeft en zijn inspiratie op internationaal niveau deelt. Hij houdt van reizen, bedenkt graag nieuwe producten en geeft de voorkeur aan eenvoudige smaken. 'Het concept moet creatief zijn, maar nooit te ingewikkeld. Soms krijg ik in een restaurant met Michelinster ijs van champignons voorgeschoteld: misschien meesterlijk bereid en helemaal volgens de laatste trends. Maar is het eigenlijk wel lekker? Qua smaken houd ik het liever klassiek en eenvoudig. Het is aan de professional om met die smaken een creatief en uniek product te maken', aldus Haasnoot.
De desserts en taarten van de in China geboren patissier Loi Ming Ai bevatten bijna altijd een verwijzing naar zijn jeugd of cultuur. 'Mijn missie is om Franse patisserie bekend en geliefd te maken bij een brede klantendoelgroep in Azië.'
Dat lijkt goed te lukken gezien de populariteit van de Aziatische patissier sinds hij samen met Otto Tay en Wei Loon Tan als lid van team Maleisië werd gekroond tot wereldkampioen tijdens de Coupe du Monde de la Pâtisserie (World Pastry Cup) in Lyon in 2019. 'Ik probeer herinneringen te combineren door middel van smaken en texturen. Dat roept een nostalgisch gevoel op dat mijn klanten begrijpen en waarderen. Er zit een persoonlijk verhaal achter elke hap die ze nemen.'
Dit artikel is gesponsord door Debic.