Koninklijke Bakker Goedhart verkozen tot Foodbedrijf van het Jaar 2021

De foodsector kent verschillende verkiezingen en prijzen, waaronder die van het Foodbedrijf van het Jaar. Leveranciers aan supermarkten kunnen in diverse categorieën meedoen; daarnaast is er een top 10 van overall-winnaars. Goedhart wint deze als nieuwkomer met stip.
Ton, Janet, Jan en Frits Borgesius (vlnr) tonen het Koninklijk Predicaat dat zij eerder dit jaar met hun bedrijf verwierven. Foto's: Borgesius

De verkiezing

Verkiezing Foodbedrijf van het jaar 2021 is een initiatief van Supermarkt.team en Foodpersonality. Het onderzoek dat aan de verkiezing ten grondslag ligt, combineert eigen onderzoek met onderzoek van externe bronnen van Brand Finance, Boston Consulting Group, MT/Sprout, Capitalmind en Foodpersonality. Ruim 160 supermarktondernemers, filiaalmanagers, inkopers, unitmanagers en directeuren deden mee aan dit onderzoek.

Drie prijzen voor Goedhart

Koninklijke Bakker Goedhart doet voor het eerst mee aan deze verkiezing en sleepte direct 3 prijzen in de wacht: beste leverancier private label vers, beste leverancier in de categorie brood, bake off en gebak, en de overall prijs als Beste Foodbedrijf 2021.

Met een rapportcijfer van 8,12 staat Bakker Goedhart op nummer 1. Het is het enige foodbedrijf met een rapportcijfer dat de 8 overstijgt.

‘Wij willen onze medewerkers bedanken voor hun tomeloze inzet. Zij maken echt het verschil. Daarnaast willen we onze klanten bedanken voor alle mooie kansen die we de afgelopen jaren hebben gekregen, waardoor we zijn uitgegroeid tot meer dan alleen een bakker. We noemen ons met veel trots partner van onze klanten voor dagvers brood, gebak, specialiteiten en vers belegde producten’, laat Janet Borgesius, algemeen directeur Goedhart brood & specialiteiten, weten.

Betrouwbaarheid in leveringen

Goedhart kwam als beste uit de bus op de aspecten logistiek & supply chain, productintegriteit & -kwaliteit en accountmanagement. Meer specifiek wordt Goedhart geroemd om de betrouwbaarheid van de leveringen door te schakelen bij problemen op het moment dat dat nodig is en dat er veel begrip van en inzicht is in de logistiek en supply chain van de specifieke formule.

Chantal de Rijk, commercieel directeur Goedhart brood & specialiteiten: ‘En dat is precies waar wij het verschil maken. Wij delen onze jarenlange kennis met onze klanten en proberen vanuit de diverse strategische formule uitgangspunten een unieke identiteit aan de bakkerijafdeling te geven’.