Bakkerswereld presenteert resultaten Partner of Choice-onderzoek  

Bakkerswereld presenteert resultaten Partner of Choice-onderzoek  

Bakkerswereld presenteert vandaag de resultaten van het leveranciersoverzicht 'Partner of Choice'. Het onderzoek is bedoeld om bakkers op weg te helpen bij het maken van de juiste keuzes in toeleveranciers.

De leveranciers in het Partner of Choice-onderzoek zijn ingedeeld in tien categorieën:

  1. Grondstoffen
  2. Machines
  3. Verpakkingen
  4. Ovens
  5. Koeling
  6. Zuivel
  7. Bake/make-off
  8. Advies
  9. Winkelinrichting
  10. Automatisering

In de zomer van 2020 is online onderzoek gedaan onder lezers van Bakkerswereld om hun inkoopgedrag te inventariseren. Het onderzoek stelde per twee simpele maar cruciale vragen: 'Welke leveranciers uit deze categorieën kent u?' en 'Met welke leveranciers doet u bij voorkeur zaken?'

Met welke leveranciers doet de bakker het liefst zaken?

De resultaten van het onderzoek zijn opgenomen in het Partner of Choicedigimagazine. Het magazine bevat naast de onderzoeksresultaten ook de volgende interviews met inkopers en leveranciers uit de branche over onder meer partnership, samenwerken en klantrelaties:

  • ‘Eerst aandacht voor de persoonlijke situatie, pas daarna voor de zakelijke aspecten’(Marco van Wijk, Vandemoortele)
  • ‘Digitale inspiratiesessies zijn schot in de roos’ (Bas Dolman, Koopmans Meel)
  • ‘Minder kwantiteit, meer kwaliteit’ (Evert-Jan van EgterenRoyal Steensma)
  • ‘Chauffeurs zijn tijdens corona de ‘ogen en oren’ van ons bedrijf’ (Leo Nouwen, Zeelandia)
  • ‘Mensen willen straks weer terug naar het oude vertrouwde’ (John Dekker, Infrashop BV)
  • ‘Er is een ‘overload’ aan digitale informatie ontstaan’ (Helma ElemansBeko Coöperatie)
  • ‘Na corona neemt het persoonlijk klantcontact weer toe’ (Peter EverdijkEverbake Group)

Anne Mieke Ravenshorst

Anne Mieke Ravenshorst

Redacteur/coördinator Bakkerswereld

Studeerde journalistiek en voorlichting. Als verslaggever bij diverse regionale media kwam zij terecht bij Bakkerswereld, het vakblad waarop ook haar ouders geabonneerd waren. Ze werkte daarna jarenlang als eind- en featureredacteur bij het Agrarisch Dagblad en bij diverse vakbladen voor de supermarktsector: boer-bakker-bolletje. Haar 'roots' hervond Anne Mieke bij Bakkerswereld, dat inmiddels veel meer is dan een magazine in print; de online-omgeving wordt steeds belangrijker. Op de beknopte redactie werkt zij als (eind-)redacteur en coördinator, waarin ze wordt bijgestaan door een vertrouwd team freelancers.