Alles over Brood. Goed verhaal!

Week van het Brood keert terug in 2022
'Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig'. Met die slogan wordt in de derde week van januari 2022 de Week van het Brood geïntroduceerd. De week...

Nieuwe EU-aanvraag voor broodpromotie Nederland en België
Het Nederlands Bakkerij Centrum in Wageningen heeft voor de jaren 2022 en 2023 een nieuwe subsidie-aanvraag gedaan voor een broodpromotiecampagne in...

E-book Kolletje en Dirk kers op de taart EU-campagne 2018-2020
Iets vrolijks in moeilijke tijden kan geen kwaad. Niet dat dit de opzet is van het NBC bij de lancering van het e-kinderboek 'Kolletje en Dirk. Het...

Brussel keurt aanvraag tweede EU-broodcampagne af
De subsidie-aanvraag om een tweede EU-broodcampagne 'Brood! Goed verhaal' gefinancierd te krijgen, is door de Europese Commissie afgewezen. Het NBC...

EU-campagne zorgt voor trendbreuk
Het eerste jaar van de Nederlands/Belgische imagocampagne 'Brood; goed verhaal' ligt achter ons. We mogen als bakkersbranche tevreden zijn met de...

Nederlanders zien brood als cultureel erfgoed
74 procent van de Nederlanders ziet brood als cultureel erfgoed. Brood is onmisbaar in ons leven volgens 76 procent en 83 procent geeft aan brood te...

Fase 2 gaat in...
Nee, het heeft gelukkig niets te maken met het luchtalarm of het droogte-alarm van afgelopen zomer. Het gaat over de tweede fase van de EU-campagne...

'Bakkers moeten bewust zijn van kansen voedingsvezels'
Het is belangrijk voor bakkers om met een goed verhaal naar buiten te komen over hun producten richting de consument. 'Bakkers hebben lekkere én...

LNV-minister: broodpromotie taak van sector zelf
LNV-minister Carola Schouten is tegen EU-subsidiëring van campagnes zoals 'Brood. Goed verhaal'. De minister acht sectoren prima in staat zelf...