Alles over Brood goed verhaal

NBC adviseert: 'Eiwitten inzetten als verkoopkracht'

NBC adviseert: 'Eiwitten inzetten als verkoopkracht'

De eiwittransitie richt zich onder meer op de overgang naar meer plantaardige en minder dierlijke eiwitten. Brood is een waardevolle plantaardige eiwitbron, die in deze transitie vaak over het hoofd wordt gezien. Dit biedt voor bakkers kansen om hierop in te spelen en het belang van brood te benadrukken. Dat kan op verschillende manieren.

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Door de twee EU-broodcampagnes (2108-2020 en 2022-2023) is het imago van brood bij de consument verbeterd. Ook de maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, natuurlijk voedsel en de eiwittransitie hebben een positieve bijdrage geleverd aan hoe consumenten tegen brood aankijken.

Industriële productie van brood. Foto NBC

NVB trapt mini-broodcampagne af: brood zonder geheimen

Lezers van de krant van Wakker Nederland hebben vrijdag 5 april deze advertentie kunnen lezen en scannen. De QR-code leidt naar brood.net. Het is de eerste advertentie in een reeks van 7, op initiatief van de NVB.

NVB-directeur: 'Brood wordt belangrijkste leverancier van plantaardige eiwitten'

NVB-directeur: 'Brood wordt belangrijkste leverancier van...

De Crompouce, vegan gebak, de eiwittransitie, suiker- en zoutverlaging en voedselveiligheidsissues. De bakkerijsector is de laatste maanden van 2023 veel in het nieuws geweest, positief en negatief. Bakkerswereld/VMT sprak over deze en meer onderwerpen met Wim Kannegieter, NVB-directeur, en Edith van Peij, kennisspecialist voeding en levensmiddelenwetgeving bij NBC Foodbase en werkzaam voor NVB. Welke kansen liggen er?

Brood zit aan de goede kant: 'Betaalbaar pakketje voedingsstoffen'

Brood zit aan de goede kant: 'Betaalbaar pakketje voedingsstoffen'

Hoe vertel je op de juiste manier het verhaal over brood als een gezond, duurzaam, eiwitrijk, plantaardig en betaalbaar product? Op die vraag geven kenners van de markt antwoord, ter afsluiting van de tweede EU-campagne Brood, Goed Verhaal. 'Het imago van brood is positief op dit moment.'

Foto: NBC

Brood wint aan power als krachtpatser - 4 trends die aantonen waarom

Brood als krachtpatser. Dat is een nieuwe hoofdrol die naar voren komt bij de afsluiting van de EU-campagne Brood, Goed Verhaal. Hoe dat komt? 'Dankzij eiwitten zien mensen een nieuwe bevestiging dat brood gezond is, duurzaam en betrouwbaar. Dat is geen sterk verhaal, dat is echt waar', zegt Jenneke van Elderen van het NBC.

Foto: archief Bakkerswereld

Tweede campagne werpt voorzichtig vruchten af: broodconsumptie neemt...

De broodconsumptie in Nederland neemt langzaamaan weer toe. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Daarin is het aankoopgedrag van de consument onderzocht. Hoewel steeds meer consumenten brood bij de bakker kopen, blijft de hoeveelheid broden die verkocht worden nog achter.

Nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' na de zomer vol van start

Nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' na de zomer vol van start

De imagocampagne 'Brood, goed verhaal' gaat in september 2022 vol van start. Na de zomer is de campagne voor consumenten uitgebreid zichtbaar op tv, social media, in online-video's en in print. Ook bakkers en foodprofessionals worden betrokken bij de imago-verbetering. Speerpunt is 'een aanvalsplan' voor volkoren.

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de gezonde waarde van brood

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de...

De nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' is vanaf september overal te zien. Het vervolg is een verdiepingsslag op de eerdere, gelijknamige, campagne. Met nieuwe - sterke - broodverhalen.

Wim Kannegieter, directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij

We gaan weer los

Begin oktober kwam het verlossende woord uit Brussel. We hebben akkoord gekregen van de EU voor een tweejarige promotiecampagne over brood.