Alles over Brood goed verhaal

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Door de twee EU-broodcampagnes (2108-2020 en 2022-2023) is het imago van brood bij de consument verbeterd. Ook de maatschappelijke ontwikkelingen op...

Industriële productie van brood. Foto NBC

NVB trapt mini-broodcampagne af: brood zonder geheimen

Lezers van de krant van Wakker Nederland hebben vrijdag 5 april deze advertentie kunnen lezen en scannen. De QR-code leidt naar brood.net. Het is de...

NVB-directeur: 'Brood wordt belangrijkste leverancier van plantaardige eiwitten'

NVB-directeur: 'Brood wordt belangrijkste leverancier van...

De Crompouce, vegan gebak, de eiwittransitie, suiker- en zoutverlaging en voedselveiligheidsissues. De bakkerijsector is de laatste maanden van 2023...

Brood zit aan de goede kant: 'Betaalbaar pakketje voedingsstoffen'

Brood zit aan de goede kant: 'Betaalbaar pakketje voedingsstoffen'

Hoe vertel je op de juiste manier het verhaal over brood als een gezond, duurzaam, eiwitrijk, plantaardig en betaalbaar product? Op die vraag geven...

Foto: NBC

Brood wint aan power als krachtpatser - 4 trends die aantonen waarom

Brood als krachtpatser. Dat is een nieuwe hoofdrol die naar voren komt bij de afsluiting van de EU-campagne Brood, Goed Verhaal. Hoe dat komt?...

Foto: archief Bakkerswereld

Tweede campagne werpt voorzichtig vruchten af: broodconsumptie neemt...

De broodconsumptie in Nederland neemt langzaamaan weer toe. Dat blijkt uit onderzoek van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC). Daarin is het...

Nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' na de zomer vol van start

Nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' na de zomer vol van start

De imagocampagne 'Brood, goed verhaal' gaat in september 2022 vol van start. Na de zomer is de campagne voor consumenten uitgebreid zichtbaar op tv,...

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de gezonde waarde van brood

Campagne 'Brood, goed verhaal' gaat tweede fase in - focus ligt op de...

De nieuwe imagocampagne 'Brood, goed verhaal' is vanaf september overal te zien. Het vervolg is een verdiepingsslag op de eerdere, gelijknamige,...

Wim Kannegieter, directeur Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij

We gaan weer los

Begin oktober kwam het verlossende woord uit Brussel. We hebben akkoord gekregen van de EU voor een tweejarige promotiecampagne over brood.

Brood. Goed Verhaal keert in 2022 en 2023 terug om het imago van brood opnieuw te boosten.

Brussel keurt campagne-aanvraag goed: 'Brood. Goed verhaal' krijgt...

Vanaf 2022 zal in heel Nederland én België het goede verhaal van brood weer te horen zijn in een nieuwe imagocampagne. De Europese Commissie heeft...