Cateraar Vermaat neemt 44 La Place-vestigingen over

Cateraar Vermaat neemt 44 La Place-vestigingen over
De overname werd in januari van dit jaar beklonken. Vlrnr: Willem Jan Strijbosch (directielid Jumbo)¸ Rick Zeelen (CEO) en Herman de Boer (CFO) van Vermaat Groep. Douwe Snel (directeur Franchise & Real Estate Jumbo), Colette Cloosterman-van Eerd (CCO) en Ton van Veen (CFO) van Jumbo. Foto: Jumbo.

Horeca- en cateringspecialist Vermaat Groep neemt 44 La Place-vestigingen over van Jumbo. De aankondiging was al in januari, per 1 april 2021 wordt de overname concreet.

Vermaat is een strategische samenwerking aangegaan met Jumbo, de eigenaar van La Place. Jumbo blijft eigenaar van het merk, van zes eigen restaurants, vier stationslocaties en de (inter)nationale franchiserelaties.

Vermaat neemt de exploitatie van 44 restaurants over en bouwt dankzij de strategische samenwerking verder aan haar sterke positie. Vermaat is de grootste horeca- en cateringpartner van Nederland. Het bedrijf verzorgt horecaconcepten op maat in binnen- en buitenland, onder meer bij het Rijksmuseum, Schiphol, Google en het RadboudUMC.

Concept La Place blijft

Aan het concept van La Place, dat volgens Vermaat één van de prachtigste concepten is 'met goede mensen, goede ingrediënten, goede recepten en met goede vergaderfaciliteiten', verandert weinig. De vergaderlocaties zullen volledig worden aangepast aan de huidige tijd.

Jumbo kan zich dankzij deze samenwerking verder focussen op de uitbreidingsplannen van de gemaksformule La Place Express en de uitrol van La Place-producten in Jumbo Supermarkten.

‘Toekomst La Place rooskleurig’

Volgens Colette Cloosterman-van Eerd, cco van Jumbo, ziet de toekomst van La Place er door de samenwerking rooskleurig uit, vertelt zij in Distrifood. ‘In het uitzonderlijke jaar 2020, waarin we onze restaurants voor een groot deel gesloten moesten houden, hebben we op verschillende fronten gekeken naar verbeteringen en vernieuwingen waarmee we sterker uit de coronacrisis kunnen komen. Niet alleen zijn we gekomen met aanpassingen van ons restaurantconcept die beter aansluiten bij deze tijd. Ook hebben we mogelijke samenwerkingsverbanden onderzocht die de restaurants operationeel kunnen versterken. De voorgenomen strategische samenwerking met Vermaat beschouwen we als een schot in de roos voor een gezonde en succesvolle toekomst.’

Anne Mieke Ravenshorst

Anne Mieke Ravenshorst

Redacteur/coördinator Bakkerswereld

Studeerde journalistiek en voorlichting. Via haar werk als verslaggever bij regionale media kwam ze terecht bij Bakkerswereld, het vakblad waarop ook haar ouders geabonneerd waren. Ze werkte vervolgens jarenlang als eind- en featureredacteur bij het Agrarisch Dagblad en bij diverse vakbladen in de retailbranche: boer-bakker-bolletje. Anne Mieke hervond haar 'roots' bij Bakkerswereld, dat inmiddels veel meer is dan een magazine; de online-omgeving wordt steeds belangrijker. Op deze beknopte redactie werkt zij als (eind-)redacteur en coördinator, waarin ze wordt bijgestaan door een vertrouwd team freelancers.

Er is fulltime iemand bezig met het posten van berichten op diverse sociale media, vertelt Laura van Duijn. Foto's: Fred Libochant Fotografie

Sassenheim / Laura van Duijn van Bakker van Maanen verzorgt social media

'Geen enkel marketinginstrument kan de impact van sociale media...

Om het maximale uit sociale media te halen, is het volgens Bakker van Maanen belangrijk om te kiezen voor de juiste kanalen én de juiste boodschap te geven. Ook is het zaak om met regelmaat iets te posten, zegt marketingmedewerkster Laura van Duijn. 'Dan blijf je top of mind bij de consument.'

Kort nieuws: NBOV-tram rijdt door Den Haag, Robèrt terug in het theater

Kort nieuws: NBOV-tram rijdt door Den Haag, Robèrt terug in het...

In dit overzicht vind je korte nieuwsberichten gebundeld. Ze worden steeds aangevuld met nieuwe berichten. Vandaag: Meester Boulanger en Patissier Robèrt terug in het theater en de NBOV zet tram in om dé ambachtelijke bakker onder de aandacht te brengen bij politiek en publiek.

Ondernemen is volgens Hein Beerse aan het veranderen. ‘En daar moeten we het met elkaar regelmatig over hebben.'

MOC-voorzitter Beerse: 'Je staat er niet alleen voor, we kunnen...

Het ondernemerschap verandert voor een bakker in rap tempo. Er zijn uiteenlopende uitdagingen, variërend van de netcongestie en het vinden van nieuw personeel tot de tarweprijzen en het klimaatbeleid. Als het aan Hein Beerse, voorzitter van de Management Ondernemers Club (MOC) ligt, moet de bakker er op uit. 'Te veel collega's zijn productgericht en kijken niet naar elkaar.'

Joep Gommans Foto: Bert Jansen

Online ondernemen: 'Makkelijker dan het lijkt'

Ik merk dat online ondernemen voor veel bakkers vaak als een soort digitaal doolhof voelt. Terwijl de kern van ondernemen, of je dat nou online of offline doet, hetzelfde is: fans maken, de lekkerste producten bakken, ze aantrekkelijk presenteren en jezelf onderscheiden van de rest.