Alles over Winkelinrichting

winkelinrichting

Een optimale flow in de winkel? Zo doet Bakker Bart dat in nieuw...

Bakker Bart heeft haar winkelconcept vernieuwd. De eerste vestiging met de nieuwe uitstraling wordt op 1 oktober geopend in Kampen. In het concept staat efficiëntie centraal. Niet alleen voor de klant maar ook voor het winkelpersoneel. Hoe zorg je voor een optimale flow?

Nyncke Posthuma in haar gerestylede winkel. Foto: Bakery Sweets Center
duurzaamheid

Nyncke Posthuma kiest voor hergebruik bij restyling winkel

Nyncke Posthuma, eigenaresse van Puur Posthuma, verkoopt uit duurzaamheidsoogpunt brood van lokaal graan. Ook andere producten, zoals zuivel, haalt ze uit de regio. Haar duurzame bedrijfsvoering trekt ze door in de restyling van de bakkerswinkel in Wommels.

Gert, Jeffrey en Karin  van Soest. Foto: Fred Libochant Fotografie

Hillegom / Chocolaterie Pierre /  familie Van Soes / atelier en winkel
Chocolade

Chocolaterie Pierre: van piepklein naar leider in het ambacht

Chocolaterie Pierre is van één van de allerkleinste chocolaterieën uitgegroeid tot een van de grootste, ambachtelijke chocolaterieën in Nederland. Belangrijke succesfactoren voor de groei zijn volgens ondernemers Gert, Karin en Jeffrey van Soest klantvriendelijkheid, versheid en het trainen van medewerkers.

In de nieuwe vestiging van Korengoud Echte Bakker komt een driemeter hoge boom. Foto: Infrashop
winkelinrichting

Kids denken mee over winkelinrichting: grote boom en kast vol spellen

Hoe maak je je winkel zo aantrekkelijk mogelijk voor klanten in de wijk? Korengoud Echte Bakker, met vestigingen in Den Bosch en Rosmalen, liet basisschoolleerleerlingen hierover meedenken. Het resultaat: er komt een drie meter hoge boom in de winkel en een kast vol spellen in de nieuwe vestiging.

Bij Gommans de Echte bakker in Horst wordt het bakken van het brood zichtbaar gemaakt. Foto: Infrashop
klantenbinding

Zo draagt winkelinrichting bij aan een optimale klantenbinding

Een persoonlijk winkelinrichting zorgt voor een optimale klantenbinding. Daarnaast wordt klantenbinding ook aangewakkerd door de klant te verrassen. Hoe pak je dat aan?

Kinderen uit groep 7 en 8 wordt gevraagd mee te denken over het interieur van 'hun bakker op de hoek'. Foto's: Infrashop
bakkerijen

Dit is hoe Korengoud jonge klanten laat meedenken over 'hun bakker op...

Nadat in 2022 de winkel van bakkerij Korengoud in Den Bosch is vernieuwd, in samenwerking met Infrashop, staat bakkersfamilie Van de Vin voor een nieuwe uitdaging. In het voorjaar van 2024 opent het bakkersbedrijf een derde vestiging in een nieuw winkelcentrum in de nieuwe woonwijk De Grote Wielen in Rosmalen.

chocolaterie

Zo combineert De Bonte Koe winkelen, proeven en kijken in haar concept

De winkel van chocolaterie De Bonte Koe aan de Nieuwe Binnenweg 112 in Rotterdam is vernieuwd. In het nieuwe concept staan winkelen, proeven en kijken centraal. Klanten kunnen er voortaan ook terecht voor een chocoladeproeverij.

Sfeer en uitstraling en muziek die de klant niet bewust hoort, dragen bij aan klantenbinding in de winkel van Eric van Otten in Borne.
Foto's: Van Otten
winkelinrichting

Eric van Otten: 'Muziek moet klanten onbewust een prettig gevoel...

In zijn verwenwinkel in Borne besteedt Patissier en Broodspecialist van Otten extra aandacht aan achtergrondmuziek. Gastvrijheid, de klant een goed gevoel geven, staan centraal in deze winkel met lunchcafé en terras.

De winkel straalt van zichzelf. Foto's: Infrashop
ondernemen

Banket- en broodspecialist Van Otten ziet de waarde van 'het vrije...

Als klein kereltje bakte Eric van Otten in alle vroegte zelf zijn broodjes om mee naar school te nemen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij in 1990 in het familiebedrijf stapte. Van Otten heeft in die jaren veel kennis opgedaan, onder meer over de interactie met de klant. Hoe past hij die kennis toe?

Multi Moments Concept bij Bakker Piet in Elspeet.
winkelinrichting

Winkelbouwer: 'Bakkers, zet in op hybride winkel met verschillende...

De extreme verhoging van de energieprijzen en stijgende inkoopkosten zorgen voor uitdagingen bij bakkend Nederland. Dat maakt het essentieel om als bakker na te denken over de toekomst. Pieter Huuskes, salesmanager van Emondt - KMI Fresh Food Interiors ziet de meeste kansen in een hybride winkel. Een hybride winkel speelt in op meerdere eetmomenten, samenwerken met andere verspecialisten, pick-up points, een uitstekende productpresentatie en combineert online naadloos met offline.