storytelling

Inspiratie-sessies Bakeplus: Nieuwe generatie bakkersklanten stelt...
Verdeeld over twee dagen wist inspiratiemanager Frans Goenee van De Efteling zo´n 60 bakkers op 16 en 17 mei te boeien. Hij trok parallellen tussen...

Hoe Bakeplus zijn afnemers verrast - met podcast
Inspiratie hoef je niet altijd te halen uit de branche waarin je zelf werkzaam bent. Die boodschap wil Bakeplus meegeven aan zijn afnemers. Om dit...

Vrouwendag
Ik werkte aan de actieplanning en zag dat het bijna vrouwendag is. Op 8 maart voor wie het interesseert. Ergens maakt mij dat altijd een beetje boos....

Ambachtelijk is een belangrijke trend: imperfectie is perfect
Smaak, gezond en vers vormen volgens consumententrendonderzoek Taste Tomorrow de allerbelangrijkste trends als het gaat om brood- en banketproducten....

Meesterverteller Robèrt
Het Genootschap van de Bakkerij zoekt leden. Deze oproep is mij niet ontgaan, en is bovendien zó dringend, dat ik me maar direct heb aangemeld. De...

NBC: Speel in op de wensen van de online generatie
Frank Janssen van het NBC praat in het Onderneem Café op de Bakkersvak ondernemers bij over de toekomst van de bakkers. De online generatie groeit,...

'Verkoop brood met toegevoegde waarde'
De vraag naar steeds 'schonere' producten, zonder kunstmatige toevoegingen en vrij van bepaalde allergenen, neemt dit jaar nog extremere vormen aan,...

Dutch Agri Food Week: wat eten we in 2050?
De vierde editie van Dutch Agri Food Week gaat in op de vraag naar de herkomst én de toekomst van ons eten. Tot en met 16 oktober krijgen consumenten...

Chocolade in de hoofdrol bij chocoladefabriek Mellow
Na zijn reizen naar Tibet en China, trok ondernemer Rienk Edens naar Nicaragua en Guatemala. In die landen bezocht hij de cacaoplantages. Edens werd...

Bakkers moeten vaker spieken bij wijnboeren
Het was een mooie nazomerdag in de Vaucluse, in het zuiden van Frankrijk. De druivenoogst was al gestart. Toch had een wijnboerderij tijd vrijgemaakt...