Fresh Recruitment
Bakkerswereld nummer 8 2025
Bakkerswereld nummer 8 vertelt onder meer over de manier waarop je je bedrijf, product én imago in de etalage kunt zetten met behulp van social media.

Bakkerswereld nummer 8 vertelt onder meer over de manier waarop je je bedrijf, product én imago in de etalage kunt zetten met behulp van social media.

Fibermaxxing verschuift razendsnel van hype naar richtinggevende trend. Op sociale media zoals TikTok en Instagram wordt steeds vaker de hashtag #fibermaxxing of #fibremaxxing gebruikt om mensen te stimuleren meer vezels te eten. Welke kansen biedt dit voor de ambachtelijke bakker?

Met een goed gevulde inhaakkalender kun je de marketing beter plannen, acties voorbereiden en meer structuur brengen in social media. Zo benut je rustige maanden om vooruit te werken én laat je geen kans meer liggen om je producten extra onder de aandacht te brengen. Hoe zorg je voor het beste resultaat?

In de bakkerij is goed personeel schaars. De horeca kampt met dezelfde uitdaging en laat zien dat creativiteit op dit vlak loont. Van gratis iPhones tot surflessen en speeddates: ondernemers die het net even anders doen, trekken gemotiveerde medewerkers aan én weten ze vast te houden. Hun aanpak biedt inspiratie voor iedereen die worstelt met de vraag: hoe maak je jezelf aantrekkelijk als werkgever?

Wat begon als een kleine chocolaterie groeide bij Wendy Hofman in Rijen uit tot een horecazaak met zestien medewerkers. Tegenwoordig speelt AI een belangrijke rol in haar bedrijfsvoering. Slimme tools besparen haar tijd, brengen rust en leveren verrassende ideeën op. In dit artikel vertelt ze over haar aanpak.

Een hamburger tussen twee sneetjes Fries suikerbrood. In Sneek is dit inmiddels een doorslaand succes. Snackbar De Kolk trok er tijdens de Sneekweek de aandacht mee, maar na een lovende review van foodvlogger Snackspert ging de zogeheten Suikerbrood Smashburger pas écht door het dak.

Chefs Samuel Levie van worstenmakerij Brandt & Levie, en Joris Bijdendijk van onder meer restaurant Rijks en Wils Bakery Café in Amsterdam, lanceerden onlangs hun boek Broodjes van Sam & Joris. Het staat vol recepten voor origineel belegde broodjes. Eén ervan is de momenteel erg populaire bánh mì.

Hoe vier je als ambachtelijke bakker een jubileum op een manier die past bij jouw bedrijf, waarbij je klanten betrekt en tegelijkertijd je merk versterkt? Banketbakkerij De Korenbloem in Sneek vierde in mei 2025 haar 100-jarig bestaan. In dit artikel delen eigenaren Romke en Jantina van der Meulen hun aanpak én geven zij praktische tips.

Influencers kunnen een broodje of gebak razendsnel omtoveren tot een ware hype. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw producten opvallen bij social-media grootheden? Martijn Nelis van De Broodjestester deelt zijn tips. 'Authenticiteit is het allerbelangrijkste.'

Een innovatief product bedenken is één ding, maar hoe verkoop je het? Chenna van der Voort uit Zoutelande (23) bewijst dat een slimme socialemedia-aanpak, de juiste influencer en consistente merkbevordering het verschil maken. Haar Bolusbar is dé foodhype van dit moment. Wat kan de ambachtelijke bakker van haar aanpak leren?
