Nieuwe opzet Bakeplus-Event weerspiegelt klimaatambities

Nieuwe opzet Bakeplus-Event weerspiegelt klimaatambities

Het Bakeplus Event vond begin september plaats op een bijzondere locatie: in het hart van het nieuwe distributiecentrum in Steenwijk. Het event benadrukte de ambities van het bedrijf om eind 2025 klimaatneutraal te zijn. Distributie speelt daarbij een belangrijke rol.

Sinterklaascampagne 2024 biedt veel vrijheid voor de bakkers

Sinterklaascampagne 2024 biedt veel vrijheid voor de bakkers

Een grote grabbelton staat centraal tijdens de nieuwe Sinterklaascampagne 'Ohoh kom maar eens grabbelen' van Bakeplus. De nieuwe campagne beloont klanten niet alleen voor hun loyaliteit, maar geeft bakkers ook veel vrijheid, benadrukt Carine Wortelboer, marketeer van Bakeplus. 'Bakkers kunnen zelf hun actievoorwaarden bepalen.'

Van toen naar nu: Bakeplus-event voert langs 90 jaar ervaring als totaalleverancier

Van toen naar nu: Bakeplus-event voert langs 90 jaar ervaring als totaalleverancier

Bakeplus houdt haar jaarlijkse event ditmaal in het nieuwe distributiecentrum in Steenwijk, op maandag 9 september. Het event wordt een interactieve wandeling langs de gangen en (portretten-)galerij van de totaalleverancier, die haar 90-jarig jubileum viert.

Debic en Bakeplus hebben een Amerikaans concept ontwikkeld met recepten, verkooptips en kant-en-klare social media content die bakkers direct kunnen gebruiken.

Bakeplus en Debic slaan handen ineen met Amerikaans concept

Het valt niet mee om je klanten te blijven verrassen met nieuwe creaties, om nieuwe recepturen te ontwikkelen in tijden van personeelstekort en daarnaast iets te verzinnen om de jongere generaties naar je bakkerij te krijgen. Daarom hebben Bakeplus en Debic de handen ineengeslagen om bakkers te ontlasten met een Amerikaans concept.

Foto: Zeelandia

Acht tips voor een succesvolle introductie van plantaardige producten

Door de toenemende belangstelling voor plantaardig voedsel, kun je als bakker bijna niet meer om deze trend heen. Maar hoe pak je dat aan? En op welke manier zet je je plantaardige assortiment op de kaart? Met deze acht tips introduceer je succesvol vegan lekkernijen.

Vanuit een robuuste vitrine liet Bakeplus de meest exclusieve en commercieel aantrekkelijke ijssmaken zien en proeven. Foto: Herbert Wiggerman

De ijsnova van Bakeplus: van exclusieve 'Pistache 1957' tot commerciële Popcorn

Bakeplus heeft haar meest trendy ijsnoviteiten nog eens onder de aandacht gebracht op de Dag van het Ambacht/IJsvak, maandag 11 maart in Gorinchem. In uitgebreide vorm presenteerde de totaalleverancier haar ijsnoviteiten tijdens de Bakeplus IJsdagen, eind februari.

Bakeplus neemt verkoopactiviteiten Braun en Agrano over

Bakeplus neemt verkoopactiviteiten Braun en Agrano over

Bakeplus heeft de verkoopactiviteiten van de bakkerij- en ijsproducten van Braun en Agrano overgenomen van Hela.

Hans Vries is zeer verguld met zijn titel Beste vlaaibakker van Limburg 2023. 'Er is maar één plek, de eerste.' Foto's: Bert Jansen

Vlaaienkoning Hans Vries weet hoe hij moet kiezen

Bakker Vries in Weert is dit jaar de beste vlaaibakker van Limburg. Die benoeming is voor eigenaar Hans Vries de spreekwoordelijke kers op de taart, of liever: de vlaai. Vlaaien zijn namelijk dé specialiteit in zijn assortiment. De ondernemer weet hoe hij een zo breed en verkoopbaar mogelijk vlaaienassortiment moet samenstellen, zonder concessies te doen aan de kwaliteit.

Volop inspiratie op Bakeplus Event: nieuwe creaties om klanten te verleiden

Volop inspiratie op Bakeplus Event: nieuwe creaties om klanten te verleiden

Borrelen, netwerken en volop inspiratie. Dat zijn in het kort de ingrediënten van het Bakeplus Event 2023. Op het event maakten bakkers kennis met de nieuwste trends en ontvingen ze waardevolle tips. Bijvoorbeeld voor het combineren van brood en bier, de creatieve mogelijkheden met amandelspijs, bijzondere borrelhapjes, amandelstaven met een twist en onderscheidende chocoladeletters.

Pistache Tree: kleine kerstboompjes met vanille, fruit en pistache. Foto: Zeelandia

Speel in op deze 5 trends en maak je feestdagenassortiment extra speciaal

Vanwege de fors gestegen kosten voor het dagelijkse leven letten consumenten extra op hun uitgaven. Daardoor is het voor de ambachtelijke bakkers extra belangrijk om de feestdagen speciaal te maken. Dat kan door in te spelen op onderstaande 5 trends.