Mag het licht uit?! Honderden bakkers voeren zaterdag 'fluwelen' protest tegen energie-regeling kabinet

Mag het licht uit?! Honderden bakkers voeren zaterdag 'fluwelen' protest tegen energie-regeling kabinet

Honderden ambachtelijke bakkers vervangen zaterdag lampverlichting in hun winkels door (veilig) kaarslicht. Een 'fluwelen' protest uit overlevingsdrang of uit solidariteit met collega's, die straks misschien niet alleen het licht maar ook de oven moeten doven.

NBOV-directeur Marie-Hélène Zengerink en voorzitter Arend Kisteman boden in september tompoucen aan Hawre Rahimi van de VVD aan, om aandacht te vragen voor de problematiek.

Ambachtelijke bakkers luiden de noodklok; NBOV vindt oplossingen volstrekt ontoereikend

De Nederlandse Brood- en banketbakkers Ondernemersvereniging (NBOV) heeft vanmorgen tompouces aangeboden aan de Tweede Kamer voorzien van de tekst 'Ambachtelijke bakkers luiden de noodklok, wij willen blijven bakken'. Dit ludieke gebaar werd door Hawre Rahimi in ontvangst genomen.

Yabluchnyk -oftewel Oekraïense appeltaart- ijs. Foto: Stichting Ambachtelijk IJscentrum

IJssalons vieren vandaag Gelato Day met Yabluchnyk-ijs

Het is vandaag Gelato Day. In heel Europa wordt het vakmanschap van de ambachtelijke ijsbereider gevierd. De Vereniging Ambachtelijk IJscentrum komt met een landelijk initiatief: de opbrengst van een speciaal voor deze dag gemaakt Yabluchnyk-ijsje, wordt gedoneerd aan giro 555. In totaal hebben zich 55 vestigingen gemeld.

Bakkers smelten ijsbeeld voor goede cao

Bakkers smelten ijsbeeld voor goede cao

Werknemers van bakkersbedrijven hebben woensdag actiegevoerd bij het Van der Valkhotel langs de A1 in Amersfoort. Zij willen nog voor het einde van dit jaar een goede cao. 'De voorstellen van de werkgevers leiden er alleen maar toe dat mensen er de komende jaren in koopkracht verder op achteruitgaan', aldus Ron Vos van FNV Voedingsindustrie.

Martin Lammers tijdens één van zijn reizen in Zambia.

Martin Lammers wil Zambiaanse bakkers leren betere broden te bakken

In Zambia zag Martin Lammers met eigen ogen hoe ouderwets en omslachtig de broden worden gebakken. Hij wil de bakkers tips geven, maar eerst zamelt hij geld in voor drie kneedmachines, zodat de Zambiaanse bakkers het deeg kunnen kneden in plaats van klutsen.

De actie Ik ga zwemmen bracht 'vreemde gasten' naar de winkels van Van Keulen.

Ludieke actie: met duikbril op naar Van Keulen

Het team van Bakkerij Van Keulen in de Bommelerwaard bedenkt altijd wel weer een ludieke klantenactie. Afgelopen weekeinde kwam de een na de andere klant in duikoutfit de winkels binnen om een gratis taartje te scoren.

Bakeplus haakt in op Max Verstappen-hype met consumentenactie

Bakeplus haakt in op Max Verstappen-hype met consumentenactie

Bakeplus sorteert voor op de Formule 1-races in Zandvoort, begin september. Voor de bakkerij heeft de totaalleverancier onder meer De Pitbox en een Bandenset bedacht. Ben jij hier als bakker klaar voor?

Familie Melkert wint een jaar lang gratis brood ter waarde van € 400.

Driekant Broodcafé houdt succesvolle waardepuntenloterij

Op het gezellige en zonnige terras van Driekant Broodcafé in Zutphen zijn afgelopen zaterdag de prijzen uitgereikt van de Driekant waardepuntenactie. De hoofdprijs was een jaar lang gratis brood ter waarde van € 400. Deze prijs is gewonnen door de familie Melkert.

Het bedrag van €632,75 voor Stichting Kind & Brandwond is symbolisch via een slagroomtaart uitgereikt aan coördinator Marion de Koning.

Bakkerij Wim Koelman haalt ruim €632 op voor Stichting Kind & Brandwond

Wim Koelman Brood | Banket | Bonbons in Heemskerk heeft met haar bijzondere Moederdagactie maar liefst €632,75 opgehaald voor Stichting Kind & Brandwond. Het bedrag is symbolisch via een slagroomtaart uitgereikt aan coördinator Marion de Koning.

Bon Vivant In-Site is officieel partner geworden van Piggy.

Bon Vivant In-Site officieel partner van Piggy

Bon Vivant In-site en Piggy bundelen de krachten om ondernemers in de versbranche nóg meer te ontzorgen. Vaak ontbreekt het hen aan tijd en soms ook aan kennis om de marketingtools van Piggy in te zetten om de loyaliteit van de klanten te vergroten. Door de samenwerking met Bon Vivant In-site wordt alles kant-en-klaar ingericht.