Fresh Recruitment
Bakkerswereld nummer 8 2025
Bakkerswereld nummer 8 vertelt onder meer over de manier waarop je je bedrijf, product én imago in de etalage kunt zetten met behulp van social media.

Bakkerswereld nummer 8 vertelt onder meer over de manier waarop je je bedrijf, product én imago in de etalage kunt zetten met behulp van social media.

Fibermaxxing verschuift razendsnel van hype naar richtinggevende trend. Op sociale media zoals TikTok en Instagram wordt steeds vaker de hashtag #fibermaxxing of #fibremaxxing gebruikt om mensen te stimuleren meer vezels te eten. Welke kansen biedt dit voor de ambachtelijke bakker?

Chocolade draait in 2026 om meer dan smaak alleen. Klanten zoeken lekkernijen die emotie oproepen, verrassen met nieuwe combinaties en uitnodigen tot interactie. Denk aan bijzondere texturen, creatieve vormen en rijke vullingen die de zintuigen prikkelen.

In dit overzicht vind je korte nieuwsberichten uit de bakkerij- en voedingsbranche in de maand september 2025. Ze worden hier gebundeld en aangevuld. Onder meer: BBB Maastricht viert 70 jaar met recordvlaai van zeven meter; Bakkerij 't Kraayennest keert terug in Boxmeer; Robèrt zet derde Meesterschap op zijn naam, Museum Medemblik krijgt steun van Rabo en Vriendenloterij.

Een hamburger tussen twee sneetjes Fries suikerbrood. In Sneek is dit inmiddels een doorslaand succes. Snackbar De Kolk trok er tijdens de Sneekweek de aandacht mee, maar na een lovende review van foodvlogger Snackspert ging de zogeheten Suikerbrood Smashburger pas écht door het dak.

Onder het motto 'waar stijl en smaak samenkomen' introduceert Patisserie de Rouw in Vught samen met een modezaak een gloednieuw pick-up-point. Op deze manier breidt de toppatisserie haar marktgebied uit.

Om het maximale uit sociale media te halen, is het volgens Bakker van Maanen belangrijk om te kiezen voor de juiste kanalen én de juiste boodschap te geven. Ook is het zaak om met regelmaat iets te posten, zegt marketingmedewerkster Laura van Duijn. 'Dan blijf je top of mind bij de consument.'

Patisserie de Rouw meldt een bijzondere mijlpaal: nu een half miljoen volgers op social media is bereikt, heeft de familie besloten een verzendwebshop in het leven te roepen. Daarmee anticipeert de luxe patisserie op de toekomst, tot over de grenzen.

Sociale media en e-commerce veranderen de manier waarop klanten producten ontdekken en kopen. Voor bakkers zijn dit uitgelezen kansen om zowel hun klantenbestand uit te breiden als een sterkere relatie met bestaande klanten op te bouwen.

Ik merk dat online ondernemen voor veel bakkers vaak als een soort digitaal doolhof voelt. Terwijl de kern van ondernemen, of je dat nou online of offline doet, hetzelfde is: fans maken, de lekkerste producten bakken, ze aantrekkelijk presenteren en jezelf onderscheiden van de rest.
