Alles over Rien Kos

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Panta Rhei 2

Dit was de titel van mijn eerste column voor dit blad. Panta Rhei betekent 'voortdurend in beweging'. Ik schreef dat dit voor ondernemers kansen bood als je mee zou bewegen en bedreigingen veroorzaakte wanneer je stil zou blijven staan. Een waarheid als een koe.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Oude granen, nieuw brood

Vandaag de dag, zo aan het begin van het derde decennium van deze 21<sup>e</sup> eeuw, kunnen we niet om het feit heen dat we heel zuinig op onze aarde en gezondheid moeten zijn. Of het nu om het leegplukken of het vervuilen van onze bijzondere planeet gaat of over het onachtzaam omgaan met gevaarlijke virussen, één ding staat vast: beide worden door de mens veroorzaakt.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Smaak

Zuivel. Een onderwerp dat ons Nederlanders na aan het hart ligt. En dat kan ook niet anders wanneer je in ogenschouw neemt dat er jaarlijks circa 14 miljard kilo melk wordt geproduceerd.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Bas Nijhuis

'Voetbalscheidsrechter Bas Nijhuis koopt een bakkerij' kopte Bakkerswereld op 5 januari 2015. Een klein artikel werd eraan gewijd, waarna een grotere reportage volgde. Als reden gaf Nijhuis destijds aan dat hij via-via met de bakkerij in aanraking kwam en dat hij daar een mooi team aantrof.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
De Voorspelkalender II

Eind vorig jaar schreef ik een stukje met als titel 'De Voorspelkalender'. Hierin gaf ik aan dat er zoveel voorspelbaarheid zit in wat we doen en in de dingen die om ons heen plaatsvinden, dat we al lang van tevoren kunnen aangeven wat er binnen een jaar gaat gebeuren. Ik noemde een aantal zaken als: het niet doorgaan van de Elfstedentocht, het net niet kampioen worden van Oranje, overlast van de eikenprocessierups en de oplaaiende zwartepietendiscussie.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
De Hedgehog-strategie

Volgens minister-president Rutte is de huidige coronacrisis de grootste uitdaging na de Tweede Wereldoorlog. Het coronavirus gaat de hele wereld aan en heeft zoveel impact dat we historie schrijven, of we nu willen of niet. Onze bedrijven staan enorm onder druk en het is aan ons, ondernemers, om hier goed mee om te gaan. Maar hoe doe je dat?

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
De kracht van lokale kwaliteit

De laatste keer dat ik mijn column schreef, was in de eerste week van maart. We hadden een weekje zonvakantie geboekt en eerlijk gezegd geen idee hoe snel de situatie in Nederland veranderde. We waren in het Noorden van Marokko en letterlijk ver weg van alle ellende die Corona met zich meebracht.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Het proberen meer dan waard!

In een van mijn vorige columns raadde ik u als bakker aan om in het nieuwe jaar iets nieuws te ondernemen. Ik kan u dat natuurlijk makkelijk voorschrijven, maar ik begrijp heel goed dat om dit echt te doen een grotere opgave is. Daarom wil ik graag met u delen wat voor nieuws wij in ons bedrijf ondernomen hebben en wat dit teweeg heeft gebracht.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Bakkersmeisje

Een nieuw jaar, de tellers weer op nul en volop kansen in het verschiet. Ik wens alle bakkers een heel gelukkig en succesvol 2020! Laten we dit succes proberen te halen uit de waarde van het ambacht.

Rien Kos, directeur D. van der Pol en Zonen
Pawel en Olga

'Hey boss no stress, remember?' Met deze woorden bracht fabrieksmedewerker Pawel me weer terug op aarde toen we onlangs in onze deegfabriek een tegenvaller hadden.