Alles over Consumentenbestedingen

In de automaat worden behalve de specialiteiten van de Barneveldse bakker onder meer ook eieren en kaas aangeboden. Foto: Van der Veer

Barneveldse bakker kijkt kunst af van eierboeren met...

Na het succes van eierautomaten in het dorp, heeft Echte bakker Van der Veer in Barneveld een automaat neergezet om zijn lekkernijen aan te bieden....

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Door de twee EU-broodcampagnes (2108-2020 en 2022-2023) is het imago van brood bij de consument verbeterd. Ook de maatschappelijke ontwikkelingen op...

Voorbeeld van een digi-scherm in een kledingwinkel. Foto Mood Media

Trending: sfeer en digi-tech maken fysieke winkel aantrekkelijk

In een fysieke winkel is twee derde van het winkelend publiek op zoek naar inspiratie. Meer dan de helft gaat graag naar een winkel om de producten...

Bartels brengt verleden naar heden: 'Klanten moeten huppelend de winkel verlaten'

Bartels brengt verleden naar heden: 'Klanten moeten huppelend de...

Bianca Bartels, auteur van het boek Brood op de plank, zit als derde generatie bakkersdochter dichter op het deeg dan ze zelf bevroedde. Speciaal...

Sfeer en uitstraling en muziek die de klant niet bewust hoort, dragen bij aan klantenbinding in de winkel van Eric van Otten in Borne.
Foto's: Van Otten

Eric van Otten: 'Muziek moet klanten onbewust een prettig gevoel...

In zijn verwenwinkel in Borne besteedt Patissier en Broodspecialist van Otten extra aandacht aan achtergrondmuziek. Gastvrijheid, de klant een goed...

De winkel straalt van zichzelf. Foto's: Infrashop

Banket- en broodspecialist Van Otten ziet de waarde van 'het vrije...

Als klein kereltje bakte Eric van Otten in alle vroegte zelf zijn broodjes om mee naar school te nemen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij in...

Vogelgriep, inflatie en wetgeving drijven prijs eieren naar historische hoogte

Vogelgriep, inflatie en wetgeving drijven prijs eieren naar...

De prijs van eieren is de afgelopen maanden fors gestegen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd betalen consumenten een historisch hoge...

Foto: SIGEP

Desserts in de spotlight tijdens Sigep 2023

SIGEP keert van 21 tot en met 25 januari terug in Rimini Exo Center. Meer dan duizend exposerende merken nemen deel aan de 44e editie van 'The Dolce...

Pittig maisbrood

De smaakinspiratie van Sonneveld voor 2023 - hoe laat je de klant...

De uitdaging om de consument voor je te winnen, is er altijd. Met de stijgende prijzen en bewustwordende klanten, is die uitdaging groter dan ooit,...

Halloween neemt toe in populariteit. 
Foto: VBZ

Een op tien Nederlanders doet mee aan Halloween, koekjes in Top5...

Zes procent van de Nederlanders doet dit jaar actief mee aan de Halloween-spooktocht (formeel op 31 oktober). Nog eens 4 procent gaat uitsluitend...