Broodconsumptie in Duitsland blijft afnemen
De broodconsumptie in Duitsland is tussen 2019 en 2024 met ongeveer tien procent gedaald. De gemiddelde daling per kopend huishouden bedroeg 4,3 kilogram. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.
De broodconsumptie in Duitsland is tussen 2019 en 2024 met ongeveer tien procent gedaald. De gemiddelde daling per kopend huishouden bedroeg 4,3 kilogram. Dat meldt het Duitse persbureau DPA.
Speciaal voor Bakkerswereld stelt Kiki Suijkerbuijk het recept beschikbaar van deze vrij eenvoudig te maken paasnestjes. Dankzij de goede looks van deze passievruchtpaassoezen en hun krokante bite, kunnen je er je paasomzet mee aanjagen.
Na het succes van eierautomaten in het dorp, heeft Echte bakker Van der Veer in Barneveld een automaat neergezet om zijn lekkernijen aan te bieden. Tijdens, maar vooral ook buiten de openingstijden van de bakkerswinkel.
Door de twee EU-broodcampagnes (2108-2020 en 2022-2023) is het imago van brood bij de consument verbeterd. Ook de maatschappelijke ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, natuurlijk voedsel en de eiwittransitie hebben een positieve bijdrage geleverd aan hoe consumenten tegen brood aankijken.
In een fysieke winkel is twee derde van het winkelend publiek op zoek naar inspiratie. Meer dan de helft gaat graag naar een winkel om de producten overzichtelijk bij elkaar te zien. Digitale schermen zouden de aankoopbereidheid in winkels verder verhogen.
Bianca Bartels, auteur van het boek Brood op de plank, zit als derde generatie bakkersdochter dichter op het deeg dan ze zelf bevroedde. Speciaal voor Bakkerswereld duikt ze in de bakkerijgeschiedenis van haar ouders en legt vragen daarover voor aan hedendaagse specialisten. Vandaag deel 5 met Joep Gommans van Bakkerijsupport over klantenbinding en een optimaal assortiment.
In zijn verwenwinkel in Borne besteedt Patissier en Broodspecialist van Otten extra aandacht aan achtergrondmuziek. Gastvrijheid, de klant een goed gevoel geven, staan centraal in deze winkel met lunchcafé en terras.
Als klein kereltje bakte Eric van Otten in alle vroegte zelf zijn broodjes om mee naar school te nemen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij in 1990 in het familiebedrijf stapte. Van Otten heeft in die jaren veel kennis opgedaan, onder meer over de interactie met de klant. Hoe past hij die kennis toe?
De prijs van eieren is de afgelopen maanden fors gestegen. Niet alleen in Nederland, maar ook wereldwijd betalen consumenten een historisch hoge prijs. Onder meer vogelgriep, de inflatie en veranderende wetgeving voeden de sterk gestegen prijzen.
SIGEP keert van 21 tot en met 25 januari terug in Rimini Exo Center. Meer dan duizend exposerende merken nemen deel aan de 44e editie van 'The Dolce World Expo', waarbij de nieuwste trends worden getoond op het gebied van ijs, patisserie, ambachtelijke bakkerij en koffie. Tijdens de vakbeurs wordt dit keer extra aandacht besteed aan desserts.