In zijn vorige week verschenen magazine voor Pasen legt Aldi de nadruk op het Prestige-huismerk. De prijs van de Prestige-paasstol van 1000 gram is gestegen van €1,99 naar €3,49. Bij Lidl is de prijsstijging nog hoger, van €1,99 naar €3,99. Beide discounters doen de stollen overigens een week later alweer in de aanbieding.
Jumbo-ceo Frits van Eerd worstelt met de mate van gezondheid in het assortiment van zijn supermarktketen. Van Eerd: 'De top-50 of top-100 producten die wij verkopen, hebben niet heel veel met gezondheid te maken, dat kan ik je verzekeren.'
Een kwart van het inkomen van millennials gaat op termijn op aan eten en drinken. Het aantal eetmomenten explodeert naar zeven per dag. Dat zegt het vers aangetreden FSIN-bestuurslid Jan Willem Hilbron, algemeen directeur van Albron.
Ruim 86 procent van de Nederlanders wil verse producten eerst zien voordat ze die kopen. Het is de voornaamste reden om niet online boodschappen te doen.
Jumbo gaat zakelijk assortiment van Makro verkopen. De formule voegt daarmee bijna duizend nieuwe zakelijke producten aan de websuper toe.
Jumbo Verberne in Wageningen slaagt erin om de retourstromen in brood met 60 procent te doen afnemen. Sinds driekwart jaar verkoopt de ondernemer daarvoor vers ingevroren brood op de broodafdeling. 'Zoveel retour, dat was moreel niet aanvaardbaar', aldus George Verberne. MVO Nederland daagt nu meer ondernemers uit te volgen.
Bij Foodwatch Nederland treedt Nicole van Gemert aan als nieuwe directeur.
Supermarktketen AH heeft een rood-roze croissant geïntroduceerd om het prijspeil van kleinbrood op niveau te krijgen. Het gaat om een frambozencroissant.
PostNL bezorgt nu ook foodproducten in België. Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt. PostNL start in België met het bezorgen van de maaltijdboxen van onder andere Marley Spoon en Ekoplaza. Dit meldt supermarktvakblad Distrifood.
Aldi gaat landelijk de bake-off -afdeling uitrollen, dat meldt supermarkt-nieuwsblad Distrifood.