Marijke Buijs vertrekt als hoofdredacteur

Marijke Buijs vertrekt als hoofdredacteur
‘’De drijfveer voor scheidend hoofdredacteur Marijke Buijs is altijd geweest om haar lezers echt centraal te stellen.’’ (Foto: Jan Willem Schouten)

De directie van Vakmedianet heeft, in goed overleg met Marijke Buijs, besloten dat zij het bedrijf officieel per 1 augustus gaat verlaten. Marijke, die vanaf 1998 aan de uitgeverij verbonden was, is sinds 2014 hoofdredacteur van Bakkerswereld en Vleesmagazine.

Rectificatie

Per abuis hebben we vorige week in Bakkerswereld nummer 3 aangekondigd dat Willem Paul de Mooij de nieuwe hoofdredacteur van Bakkerswereld is geworden. Die mededeling was wat kort door bocht en op het onjuiste moment. Het was de bedoeling om eerst bijgaand bericht te publiceren, waarin het vertrek van Buijs wordt verklaard. Wij bieden Marijke Buijs onze oprechte excuses aan over de verkeerde volgorde van communicatie.

Haar belangrijkste opdracht was om beide titels toekomstbestendig te maken en mee te nemen in de online-transitie. Daarin is zij zonder meer geslaagd.

Erkentelijk

Uitgever Suzanne Wanders: “Marijke is een gedreven en deskundig hoofdredacteur. Haar drijfveer is daarbij altijd geweest om haar lezers echt centraal te stellen. Mede door haar toedoen zijn beide merken geoptimaliseerd. Wij zijn Marijke dan ook zeer erkentelijk voor haar inspanningen die ze heeft geleverd. Wij wensen Marijke het allerbeste voor de toekomst en danken haar voor haar enorme inzet.”

Willem Paul de Mooij neemt met ingang van vandaag de taken van Marijke Buijs over.

Over Vakmedianet

Vakmedianet (VMN) is in 2008 opgericht en in 12 jaar uitgegroeid tot het leidende business-to-business mediabedrijf in Nederland. VMN is ontstaan door het acquireren en integreren van een groot aantal B2B media portfolio’s van o.a. Wolters Kluwer, Reed Business en SDU. Dagelijks bereikt VMN meer dan 1,5 miljoen professionals in ruim 50 branches en niches, zoals Bouw, Food, Horeca, Logistiek, Facilitair, Automotive, Verzekeringen, HR en Finance. VMN inspireert hen met on- en offline content, events, opleidingen, boeken en dataproducten.