nieuws

‘Vooruit met de bakker’ gaat diensten modulair aanbieden

Strategie 316

‘Vooruit met de bakker’ start in 2019 met het modulair aanbieden van verschillende diensten die de bakker praktisch en doelgericht ondersteunen bij veelvoorkomende uitdagingen.

‘Vooruit met de bakker’ gaat diensten modulair aanbieden
Afbeelding: Vooruit met de bakker

‘Wat zijn uw goede voornemens voor 2019? Beter luisteren naar uw klanten? Meer met marketing bezig zijn? Of simpelweg meer verkopen? ‘Vooruit met de bakker’ start in 2019 met het modulair aanbieden van verschillende diensten die de bakker praktisch en doelgericht ondersteunen bij veelvoorkomende uitdagingen’, aldus de initiatiefnemers Joep Gommans (Bakkerij Support), Friso Berghuis (BakkerijMonitor) en Bakeplus.

‘Ken je klant’

Één van de modules is ‘Ken je klant’: ‘Jij weet precies wie jouw klanten zijn, waar ze wonen, en wat ze willen. Toch?’ Deze module bestaat uit drie onderdelen. Een klantenherkomstanalyse, een bakkersonderzoek en een workshop. Na deze module kent de deelnemer de behoeftes van de klant en weet hij of zij welke verbeterpunten er zijn voor zijn of haar organisatie. ‘Je weet waar jouw klanten op straatniveau wonen en wat de gemiddelde besteding is. Je weet in welke straten en/of postcodes de meeste omzetpotentie ligt.’

Actieplan

Tijdens de interactieve workshop maken deelnemers een actieplan onder begeleiding van Friso Berghuis en Joep Gommans om daadwerkelijk met deze gegevens aan de slag te gaan.

‘Verkoopchallenge’

In de module ‘Verkoopchallenge’ gaan winkelteams de strijd met elkaar aan. ‘Meer verkoop door gezonde competitie? Jouw winkelteam(s) gaan de strijd aan met andere winkelteams uit andere delen van het land. Wie weet de meeste producten te verkopen?’, aldus de initiatiefnemers. ‘De verkoopchallenge stimuleert verkoopmedewerkers op een speelse wijze om met actieve verkoop aan de slag te gaan. Zij worden gemotiveerd om extra aandacht te besteden aan de presentatie, de proefplank en de directe verkoop.’

Gelijke kansen

De verkoopchallenge wordt ondersteund met een pakket promotiematerialen zoals posters, flyers en digitale materialen voor gebruik op website en sociale media. Daarnaast spelen de medewerkers de bakkersquiz waarmee extra punten te verdienen zijn. Doordat de verkoop wordt afgezet tegen het aantal klanten, zijn de kansen voor een kleine of grote winkel gelijk.

Voor meer informatie of inschrijven: Vooruitmetdebakker.nl.

 

Reageer op dit artikel