nieuws

‘ ’t Stoepje moet vitaal-concept worden’

Strategie 115

Bakkerij ’t Stoepje gaat zich richten op vitaliteit. Met de eerder al aangekondigde nieuwe huisstijl Stoepje 2.0 zoekt het bedrijf nadrukkelijk naar een nieuwe look & feel.

‘ ’t Stoepje moet vitaal-concept worden’
Het koolhydraatarme broodje is het best verkochte product. Foto: 't Stoepje

Dat zei commercieel directeur Dino Lobbes van de Market Food Group, het moederbedrijf van ’t Stoepje, woensdag tijdens het congres Foodretail meets Foodservice. Op dit door EFMI Business School en Foodservice Instituut Nederland (FSIN) georganiseerde congres werd gesproken over blurring. De blurring bij de nieuwe formule van ’t Stoepje bestaat onder meer uit de toevoeging van koffie aan het assortiment. ‘Er moest wat gebeuren. We zijn op zoek gegaan naar manieren hoe je nog sterker kunt profileren’, aldus Lobbes.

Volgens hem draait het in de nieuwe formule om ‘beleven, ontzorgen, faciliteren en de vent in de tent’. De 130 franchisenemers van ’t Stoepje gaan in de nieuwe formule dan ook een belangrijkere rol spelen dan voorheen, zegt Lobbes. ‘Onze ondernemers moeten alles kunnen vertellen over de producten die we verkopen. Het is de vent die het verschil maakt. Om de zichtbaarheid te vergroten staan onze ondernemers straks ook met naam en foto op onze vrachtwagens.’

Vitaliteit

Het verhaal dat de ondernemers straks moeten vertellen, is voor een belangrijk deel gericht op vitaliteit. ’t Stoepje gaat bewegen naar een vitaal-concept. In samenwerking met de Rijksuniversiteit Nijmegen zijn we bezig met de ontwikkeling van brood waar je van afvalt. Ons bestverkochte product is op dit moment al het koolhydraatarme broodje. Daarvan verkopen we er 50.000 per week. Onze ondernemers snappen deze ontwikkeling nu nog niet allemaal, maar dit is wel waar het naartoe gaat.’

Lobbes onthulde verder dat de Market Food Group bezig is met een nieuw concept dat zich richt op bedrijven die te klein zijn voor een kantine met catering. Werknemers grijpen in de pauze vaak op bijvoorbeeld tankstations. Nu deze echter steeds vaker onbemand zijn en dus geen foodverkoop meer hebben, is er volgens Lobbes ruimte voor een nieuwe speler. ‘We noemen dit concept Bread Industry. In de gebouwtjes bij onbemande tankstations willen we broodjes, koffie maar ook bijvoorbeeld schoenreparatie aanbieden. Op die manier maken we het leven makkelijker.’

Reageer op dit artikel