blog

Brood.net: Hét communicatieplatform over brood

Strategie 81

Brood.net: Hét communicatieplatform over brood

Brood is de problemen voorbij. Inmiddels is brood weer hip en wordt het in positieve zin veel besproken. De aflevering van ‘Heel Holland bakt’ over brood werd door veel mensen bekeken en als leuk en leerzaam gekwalificeerd. Dat is mooi om te constateren. Want hoe anders was dat een paar jaar geleden? Toen lag brood onder vuur van zelfbenoemde experts en koolhydraat-criticasters. Door de 2015 campagne ‘Brood; wat zit daarin’ is het sentiment over brood gelukkig behoorlijk gekanteld en kunnen we inmiddels weer positieve ontwikkelingen constateren in de broodconsumptie.

Desondanks is het van belang om het imago van brood goed in de gaten te houden. Zowel op decentraal niveau (in de supermarkten en winkels) als op centraal niveau. Het onderhouden van de goede boodschap van brood (lekker, gezond en zeker niet duur) is van essentieel belang. Dat vergt continu de aandacht van iedereen die in de sector werkzaam is.

Binnen de branche mogen wij ons gelukkig prijzen met het NBC, dat namens de gehele branche de communicatie over brood in de breedste zin van het woord via Brood.net verzorgt. Door de actieve en voortdurende communicatie via sociale media en de internetsite is een communicatienetwerk ontstaan dat een steeds groter bereik onder de Nederlanders krijgt.

Met deze aanpak bewijst het NBC de gehele branche een grote dienst. Want door deze continue focus op brood wordt het imago van het product onderhouden en krijgen de volgers de veelzijdigheid en vele toepassingsmogelijkheden op een aantrekkelijke wijze voorgeschoteld.

Daarom een groot compliment voor het Nederlandse Bakkerij Centrum met betrekking tot hun activiteiten op het gebied van de generieke communicatie over brood.

Brood.net is het centrale platform van brood in Nederland. En verdient dan ook ieders steun en support.
Vanuit dat oogpunt vraag ik alle bakkers van Nederland om in hun decentrale communicatie via sociale media zoveel mogelijk gebruik te maken van de kwalitatieve communicatie van het NBC over brood. Brood.net barst van de inspiratie en aantrekkelijke filmpjes en artikelen over brood. Daardoor wordt het broodnetwerk versterkt.

Reageer op dit artikel