blog

Speculaas, roomborstplaat, marsepein en roomboterletters

Strategie 95

Als er één onderwerp is dat je beter niet kunt aansnijden bij een verjaardag op dit moment dan is het wel Sinterklaas. Eigenlijk gaat het nog niet eens om de goedheiligman zelf, maar meer om zijn knechten.

Speculaas, roomborstplaat, marsepein en roomboterletters

Als brood- of banketbakker doe je er in mijn beleving goed aan het onderwerp te ontwijken en je focus te richten op dat waar je bedrijf van moet bestaan. Klanten! Klanten die komen voor producten die passen bij de tijd van het jaar en die niet één op één gelijkwaardig van smaak en kwaliteit te koop zijn bij het grootwinkelbedrijf. Ga maar na. Een schaal met mooie (dus niet uitgeslagen) roomborstplaat in de smaken vanille, mokka, chocolade en aardbeien zie je zelden ergens anders dan bij ons.

Het verleiden van de klant is zelden zo makkelijk als in deze tijd van het jaar. Het bekende plakje worst bij de slager is bij ons in de winkels natuurlijk een lekker speculaasje, roomborstplaatje of een chocolade beestje. En natuurlijk, voor wat hoort wat is ook bij ons het motto in de winkel en dus liggen de enquêtekaartjes waarop mensen kort een beoordeling van onze winkel geven klaar.

Natuurlijk vergeten we de mensen niet te vragen hun e-mailadres in te vullen zodat wij enkele invullers extra kunnen bedanken voor het invullen van het kaartje. Bijvoorbeeld met een speciale traktatie voor de feestdagen. En o ja, voor ik het vergeet. Laat mensen aankruisen dat ze er bezwaar tegen hebben dat wij ze een mailing sturen voor de feestdagen. Doen ze dit niet, dan dingen ze mee naar uw kerst- of oudjaarsbuffet. Want ook na het feest rondom 5 december gaan de zaken gewoon verder.

U kunt nu al goed nadenken over uw kerst- en oudjaarsmailing. En wanneer u trouw iedere dag na sluiting even uw mailing lijst bijwerkt, dan heeft u straks met één druk op de knop meer potentiele klanten bereikt dan met een dure advertentie in het plaatsenaartje. Het VERLEIDEN van je klanten doe je met je eigen lekkerste producten in je winkel en straks in een mailing met de mooiste foto’s en beste aanbiedingen van nog veel meer ambachtelijke gezelligheid.

Laat de goedheiligman maar komen en succes met ondernemen.

Reageer op dit artikel