Alles over Tips communicatie en internet

Foto: Shutterstock
Ondernemen

Is uw website toegankelijk?

Er komen wettelijke regels voor de toegankelijkheid van webshops en websites. Ook mensen die visueel beperkt zijn, moeite hebben met lezen of geen muis kunnen gebruiken, moeten namelijk zonder problemen een website kunnen raadplegen of online kunnen winkelen.

Joep Gommans van Bakkerij Support.
strategie

Hé Siri: Waar koop ik het lekkerste brood?

Voicesearch is al jaren in opkomst. Wat gebeurt er dan eigenlijk, hoe zoeken de zoekmachines als de klant vraagt: waar is de dichtstbijzijnde bakkerij? Welke algoritmes treden in werking?

Het 60-minutenboekje Kickass content gaat over het logisch inzetten van social media.
Ondernemen

Haysteck brengt handzaam boekje over sociale media

Uitgeverij Haysteck uit Zaltbommel heeft een werkzaam boekje over het gebruik van sociale media samengesteld met de titel 'Kickass content in 60 minuten.' Ondernemers kunnen er hun voordeel mee doen om hun bedrijf onder de aandacht te brengen.

Nieuws

NBOV: 'Bakker kan niet om social media en webshop heen'

Digitale gastvrijheid en online ondernemen stonden dinsdag centraal in het themaprogramma van de NBOV in Baarn. De ontwikkeling op internet en social media staat bij bakkerij-ondernemers vaak nog in de kinderschoenen, maar er is niet aan te ontkomen. Hoe gaat de bakker daarmee om?

Een maand later richt de NBA haar aandacht op social media.
Artikel

Positief met sociale media

Hoe meer positieve reacties er over uw bedrijf in de (sociale) media verschijnen, hoe beter. Hoe kunt u dat stimuleren? En hoe reageert u op minder positieve boodschappen?

Artikel

Beter vindbaar op Google: 'Gebruik Google Places

90 Procent van de internetbezoekers zoekt via Google. De zoekmachine zelf komt met steeds meer tools om zoekgedrag te monitoren. Belangrijk daarom is het volgens zoekexpert Bart Ensink dat ondernemers hun bedrijf claimen in Google Places. Deze en nog veel meer praktisch toepasbare tips.

Artikel

Beter communiceren met klanten

Maak uw marketingcommunicatie effectief en leuk. Dertien tips om het zover te krijgen. Eén ding: bedenk goed wat u wilt dat klanten bij u ervaren. Gebruik die gewenste beleving als uitgangspunt voor al uw communicatie, aldus Jeff Dadema van Letsgoactive.

Artikel

Laat LinkedIn voor u werken

Bij sociale media gaat het vaak over Facebook en Twitter. LinkedIn springt daarbij wat minder in het oog. Toch is dit het belangrijkste zakelijke online netwerk. Jeff Dadema van The Hospitality Company beschrijft hoe u LinkedIn voor u en uw bedrijf kunt laten werken. Acht concrete tips.

Artikel

Praktische tips voor websitebeheer

Snel en eenvoudig je website up to date houden. Wie wil dat niet? Met deze praktische tips van Janneke Nijenhuis maak je een eind aan onnodig zoekwerk naar de juiste foto's of inloggegevens, is je website altijd actueel en staan er geen foutieve linkjes op. Goed gevonden worden door zoekmachines hoort er natuurlijk ook bij. 20 Praktische tips.