Laatst kwam mijn winkeldame verontwaardigd naar achteren lopen. Er was net een klant in de winkel geweest en die wilde een specifieke koek hebben, maar die hadden we niet.
Laatst kwam mijn winkeldame verontwaardigd naar achteren lopen. Er was net een klant in de winkel geweest en die wilde een specifieke koek hebben, maar die hadden we niet.
Klantenbinding vindt bij Bakkerij Schuld op veel verschillende manieren plaats. Bijvoorbeeld via ludieke acties, een spaarsysteem en het organiseren van evenementen, zoals het Tompoucen Festival. Hiermee trekt de bakkerij per winkel ruim vijftig extra klanten per week en gaat de gemiddelde besteding flink omhoog.
Bakkerij van der Grijn heeft een eigen spaarsysteem met muntjes: de Grijntjes. Belangrijk bij de keuze van een spaarsysteem is volgens Arto van der Grijn dat het fysiek aanwezig is bij de klanten thuis. 'Daardoor blijft onze bakkerij altijd bij hen in beeld.'
Ad Bos, De Echte Bakker uit Elst, is uitgeroepen tot winnaar van de Best Customer Experience 2022. De winkel van Ad Bos aan de Schoolweg is van alle 324 Echte Bakkerwinkels als beste uit de test gekomen en door klanten uitzonderlijk goed beoordeeld op klantbeleving. Bos wordt op de voet gevolgd door de gedeeld tweede plaatsen Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout, Will Gerrits, De Echte Bakker uit Lieren, en Hagedoren, De Echte Bakker uit Oirsbeek.
De extreme verhoging van de energieprijzen en stijgende inkoopkosten zorgen voor problemen bij bakkend Nederland. Dat maakt het essentieel om als bakker na te denken over de toekomst. Daarbij draait het volgens Maurice Burger, commercieel manager van Bakeplus, vooral om creatief ondernemerschap en het maken van keuzes. 'Denk heel goed na wat je maakt, hoe je dit maakt, wanneer je dit maakt en wanneer en aan wie je dit verkoopt.'
Verdeeld over twee dagen wist inspiratiemanager Frans Goenee van De Efteling zo´n 60 bakkers op 16 en 17 mei te boeien. Hij trok parallellen tussen de bedrijfsvoering van de horeca op het pretpark en het ondernemerschap van een bakker-ondernemer. 'Sta niet stil, er komt een nieuwe generatie klanten aan.' De sessies waren een initiatief van Bakeplus.
Plus-ondernemers Ronny en Esther van der Horst heropenden hun flink vergrote Bakkerij Piet pal naast hun supermarkt in Elspeet. De eerste tekenen van kruisbestuiving zijn al zichtbaar en de uitbaters gebruiken hun supermarktkennis om de bakkerij te pushen.
De eerste landelijke 'Week van de Stenen Winkel' wordt van 9 tot en met 15 mei 2022 gehouden. Met dit initiatief worden lokale stenen winkels in het zonnetje gezet en wordt aandacht gecreëerd voor de waarde van deze winkels bij de consument. Bakkers kunnen zich hiervoor opgeven.
In alle sectoren is er sprake van onzekerheid, ingegeven door de harde lockdown, inflatie, grote personeelstekorten en verstoringen in de bevoorradingsketen. Dat concludeert ABN Amro in haar Sectorprognoses 2022.
Van Eeden, De Echte Bakker uit Noordwijkerhout is uitgeroepen tot winnaar van de Best Customer Experience 2021. De winkel van Van Eeden aan de Kerkstraat is van alle 330 Echte Bakkerwinkels als beste uit de test gekomen en door klanten uitzonderlijk goed beoordeeld op het gebied van klantbeleving. Van Eeden wordt op de voet gevolgd door Gommans, De Echte Bakker uit Horst en Van Meijel, De Echte Bakker uit Clinge.