Barry Callebaut
Zo geef je jouw omzetmakers een 'Halloweentwist'
Halloween wordt in ons land steeds populairder. Ambachtelijke bakkers kunnen hier hun voordeel mee doen. Maar hoe zorg je voor een efficiënte werkwijze en een verrassend eindresultaat?
Halloween wordt in ons land steeds populairder. Ambachtelijke bakkers kunnen hier hun voordeel mee doen. Maar hoe zorg je voor een efficiënte werkwijze en een verrassend eindresultaat?
Zes procent van de Nederlanders doet dit jaar actief mee aan de Halloween-spooktocht (formeel op 31 oktober). Nog eens 4 procent gaat uitsluitend voor het versieren van huis of tuin in Halloween-sferen zonder actief mee te doen. Het feest is net als Sint Maarten een moment om lekkers uit te delen aan kinderen. Wellicht voor bakkers ook een moment om op in te haken met een (gezond) mini-broodje of koekjes. Die laatste worden graag uitgedeeld bij Halloween.
Ambachtelijke bakkers krijgen steeds meer concurrentie. Juist met hun ambachtelijkheid kunnen ze zich daarvan onderscheiden. Deze ambachtelijkheid hoeft niet altijd tot uitdrukking te komen vanuit de grondstoffen, of de bereiding, maar kan ook in de afwerking zitten. Zo kunnen bakkers rond Halloween bijvoorbeeld monsters in hun winkel verkopen. Dawn Foods levert hiervoor allerlei inspiratie.
Leveranciers merken dat het aantal bakkers dat inspeelt op feestdagen zoals Sint-Maarten en Halloween mondjesmaat toeneemt. Vooral Halloween biedt kansen. Pompoen is rond deze uit Amerika overgewaaide feestdag een zeer geschikt ingrediënt. Bijvoorbeeld in brood of op carrotcake. Een originele winkelversiering maakt de beleving compleet.