nieuws

Royal Koopmans: alle divisies onder één naam

Nieuws

Royal Koopmans: alle divisies onder één naam
Bij het voeren van één uniforme naam, hoort een aangepaste website.

Koopmans in Leeuwarden brengt alle business units onder één noemer: Royal Koopmans. Op deze manier wil het concern als internationaal ingrediëntenbedrijf slagvaardiger kunnen handelen op de internationale markt.

De verandering bij Royal Koopmans zal vooral te zien zijn in de communicatiemiddelen. Niet langer wordt gewerkt met verschillende business unit-logo’s, maar met één Royal Koopmans logo en één pay-off.

‘Al jaren zijn Koopmans Meel, Koopmans Foodcoatings en Koopmans Ingredients verschillende Business Units onder de paraplu van Koopmans Koninklijke Meelfabrieken, met elk een eigen focus op producten en  afnemers’, laat de directie weten. ‘Vanwege onze groeiende internationale klantenkring en de synergie tussen de business units, is er grote behoefte om onze communicatie vanuit één afzender te laten plaatsvinden.’

Tegelijkertijd wil het bedrijf het predicaat Koninklijk steviger uitdragen. ‘Daarom zullen we vanaf nu naar buiten treden onder de overkoepelende naam: Royal Koopmans. Eén krachtige naam om verder te ontwikkelen als internationaal ingrediënten bedrijf.’

De visie van Royal Koopmans

Royal Koopmans wil mee met de tijd, waarin veranderende eetgewoontes en nieuwe eisen op het gebied van voedselveiligheid en transparantie een grote rol spelen. Het bedrijf gelooft dat graan één van de beste bronnen is van waardevolle voeding: ‘In de kleine graankorrel valt een wereld te ontdekken. Gebaseerd op 175 jaar kennis en vakmanschap, gebruikt ons familiebedrijf de meest recente inzichten en technologieën om voortdurend nieuwe en duurzame voedingsmiddelenoplossingen te ontwikkelen. Altijd gebaseerd op graan.  Zo dragen wij sinds 1846 bij aan goede en gezonde voeding.’

Royal Koopmans – Pioniers in graan sinds 1846

Dirk Lodewijk, CEO van Royal Koopmans: ‘Iedere graankorrel barst van de waardevolle voedingsstoffen en door onze jarenlange ervaring kennen we de korrel tot in de kern. Met deze kennis zijn we niet alleen in staat om de beste meel- en bloemsoorten te maken, maar ook om innovatieve oplossingen te ontwikkelen voor binding, coating en verrijking van voedingsmiddelen. Dit doen we door mee te veranderen met de tijd, te pionieren, onze kennis te vergroten, de trends te volgen en een nauwe samenwerking aan te gaan met onze klanten. Zo werken we nu en in de toekomst aan smaakvolle, gezonde en duurzame voeding op basis van graan.’

Wat verandert er?

De verandering zal zoals gezegd vooral te zien zijn in de communicatiemiddelen. Tegelijkertijd lanceert Royal Koopmans een geheel vernieuwde website, waar klanten eenvoudig het brede assortiment aan meel- en bloemsoorten, bindsystemen, vezelverrijking, blends, batters en paneermeel-oplossingen kunne raadplegen.

Dagelijks werk

Voor de klanten verandert er niets in de gewone gang van zaken. De huidige BV-structuur blijft  bestaan en ook de vaste contactpersonen blijven hetzelfde.

Reageer op dit artikel