nieuws

Klant waardeert broodafdelingen supermarkt iets lager

Nieuws

In de categorie: weet wat er speelt in de markt, de rapportcijfers die Nederlandse consumenten geven aan de broodafdeling van hun supermarkt. Plus springt er met de versgroep brood het beste uit. De gemiddelde waardering voor de broodafdeling is ietsje lager dan in 2018.

Klant waardeert broodafdelingen supermarkt iets lager

Net als in agf en vlees krijgen de supermarkten ook in brood een nipt lager rapportcijfer dan vorig jaar. Eerder vandaag werd bekend dat Nettorama de nieuwe lijstaanvoerder is in vlees. Gisteren ontving Lidl het beeldje en de oorkonde die behoren bij de eerste plaats in agf.

Iets lagere waardering in brood

Plus krijgt van de consumenten voor de broodafdeling een iets lager rapportcijfer dan vorig jaar (van 7,47 naar 7,41), maar sleept in de ranglijst van alle gemeten supermarktketens wel de eerste plaats in brood binnen in het GfK Versrapport 2019. Jan Linders was in 2018 nog met voorsprong de nummer 1  in brood (van 7,63 naar 7,39). Het verschil tussen de nummers 1 en 10 bedraagt maar 0,14 punten.

Verder ook veel verschuivingen

De verschuivingen zijn verder ook aanzienlijk. Zo komt Deen (van 7,43 naar 7,39) van de vierde op de gedeelde tweede plaats terecht en maakt Boni (7,29 naar 7,37) een enorme sprong voorwaarts van plek elf naar vier.  Albert Heijn (van 7,44 naar 7,36) zakt juist weg uit de top-3.

Modernisering broodafdeling Aldi helpt

Nettorama komt ook al binnen in de top-10 (van 7,24 naar 7,32) en de moderniseringsoperatie bij Aldi lijkt duidelijk vruchten af te werpen (van 7,08 naar 7,27) waardoor de formule gedeeld met Dekamarkt en Hoogvliet op de tiende plaats uitkomt.

 

2019 2018 Formule 2019 2018
1 2 Plus 7,41 7,47
2 4 Deen 7,39 7,43
2 1 Jan Linders 7,39 7,63
4 11 Boni 7,37 7,29
5 3 Albert Heijn 7,36 7,44
6 5 Poiesz 7,35 7,41
7 12 Nettorama 7,32 7,24
8 9 Lidl 7,31 7,34
9 12 Jumbo 7,28 7,24
10 16/10/5 Aldi / Dekamarkt / Hoogvliet 7,27 7,08/7,30/7,41
Totaal 7,3 7,33

 

 

Reageer op dit artikel