nieuws

Bakker Bart en Bakerstreet weer onder één dak

Nieuws 694

Bakker Bart en Bakerstreet weer onder één dak
Foto: Bakker Bart

Bart’s Retail, de franchiseorganisatie achter Bakker Bart is in andere handen gekomen. De nieuwe eigenaar van Bart’s Retail is de nieuw opgerichte holding Vital Food Group; tot deze holding behoort ook Bakerstreet Holding.

De aandelen van Bart’s Retail en van Bakerstreet zijn overgedragen aan de nieuwe holding. Het besluit om de krachten van de twee organisaties te bundelen is genomen op basis van de positieve gesprekken en het vertrouwen tussen de managementteams en aandeelhouders van Bart’s Retail en Bakerstreet.

Groeipartner

De huidige meerderheidsaandeelhouder van Bakerstreet, de familie Companjen, neemt de plaats in van Gilde Equity Management (GEM) Benelux als nieuwe groeipartner en (meerderheids)aandeelhouder van de Vital Food Group. De managementteams van Bart’s Retail en Bakerstreet, alsmede Gilde, zullen aandeelhouder blijven in de combinatie. Algemeen directeur Herbert Schalkwijk van Bart’s Retail zal samen met Henri Froeling, algemeen directeur van Bakerstreet, bestuurder worden van de nieuw opgerichte holding.

Bart’s Retail zet sterk in op een verdere ontwikkeling van het Bakker Bart-concept om haar strategie en groeiambities te verwezenlijken. Er is gezocht naar een sterke en financieel solide partij die qua ervaring, profiel en cultuur past bij Bart’s Retail en die de onderneming zal versterken in haar verdere ontwikkeling.

Henri Froeling (l) en Herbert Schalkwijk (r)

Strategische versterking

Een strategische versterking is nu gevonden in een samenwerking met Bakerstreet. Bakerstreet is een ervaren en unieke foodservice-operator in de Benelux en Frankrijk. Bakerstreet heeft jarenlange ervaring in de foodservicemarkt. De familie Companjen is zeer bekend met Bakker Bart en is in het verleden al eerder betrokken geweest als aandeelhouder van de onderneming. Bakerstreet is in 1997 voortgekomen uit Bakker Bart en later weer afgesplitst.

Herbert Schalkwijk, ceo van Bart’s Retail: ‘Wij hebben in elkaar een betrouwbare partner gevonden; ik zie volop mogelijkheden voor het realiseren van de groeiambities van Bart’s Retail.’ ‘Onze combinatie is uitstekend voorgesorteerd om binnen foodservice de huidige en de toekomstige gast te voorzien van lekkere en duurzame producten, waarbij gemak en aandacht belangrijke pijlers zijn’, vult Henri Froeling, ceo van Bakerstreet aan

Toekomst

Met de combinatie van Bakerstreet en Bart’s Retail wordt een platform gecreëerd dat in de groeiende en sterk veranderde foodservicemarkt aan de huidige en de toekomstige partners nog meer toegevoegde waarde zal bieden.

De strategie van Bart’s Retail blijft ongewijzigd, waarbij Bakerstreet zal bijdragen aan de verdere en versnelde groei van Bart’s Retail. Bakerstreet zal met haar jarenlange ervaring en expertise bijdragen aan het versneld door ontwikkelen en uitrollen van het nieuwe innovatieve winkelconcept ‘Bakker Bart 0.0’ en bijdragen aan de verdere optimalisatie van (winkel) operaties.

Reageer op dit artikel