nieuws

Bakkerij SoDelicious breidt uit met restaurant

Nieuws 666

Bakkerij SoDelicious breidt uit met restaurant

Bakker SoDelicious in het stadsdeel Wyck in Maastricht is uitgebreid met restaurant en traiteur. Voor de inrichting werkte SoDelicious samen met bouwmarkt Karwei.

De koks staan in het midden van de zaak in hun open keuken. Zowel vanuit de winkel als vanuit het restaurant kunnen gasten de bakkers en de patissiers aan het werk zien.

In totaal heeft het restaurant 65 zitplaatsen en 22 op het terras.

Voorheen heette de zaak – toen nog alleen bakkerij – Bread & Delicious. De uitbreiding werd mogelijk omdat het pand naast de bakkerij aan de Stationsstraat vrijkwam. De zaak leverde al veel aan lokale en regionale horeca en gaat nu zelf het restaurant vak uitoefenen. Voor de keuken zijn Veronique Lahou en Jules Crousen aangetrokken. Lahou was tot begin 2019 een van de vaste gezichten bij Novo new dining, Crousen stond achter de kachel bij Erik Stevens Catering.

Bakkerij en restaurant zijn geopend van dinsdag tot en met zondag vanaf 8 uur. De bakkerij/traiteur sluit om 18 uur, het restaurant om 22 uur.

SoDelicious Maastricht

De zaak begint ’s ochtends vroeg met een ontbijtje van de plank. Daarna koffie met gebak, een uitgebreide lunch of een sandwich tussen de bedrijven door, een borrel met bites, een complete maaltijd mee naar huis of een gezellige avond in het restaurant.

Delicious all day, dat is het idee. En als de laatste gasten het restaurant verlaten, wordt er in de bakkerij alweer gewerkt aan een volgende delicious day.

De architect heeft de bouw zo ontworpen dat er altijd contact is met de gasten. De koks staan in het midden van de zaak in hun open keuken. Zowel vanuit de winkel als vanuit het restaurant zijn de bakkers en de patissiers aan het werk te zien. Hiervoor zijn op verschillende plaatsen raampartijen aangebracht.

Samenwerking met Karwei

Voor de wandbekleding, verf, de verlichting en accessoires is SoDelicious een samenwerking aangegaan met Karwei.

Een primeur, het is namelijk voor het eerst dat de bouwmarkt mee een horecabedrijf inricht. ‘Een stille wens die al langer leeft bij Karwei en door een toevallige ontmoeting in een stroomversnelling kwam’, zegt de brandmanager van Karwei Laura van Riggelen.

‘Voor Karwei was dit een hele leuke kans om met deze samenwerking de diversiteit en toepasbaarheid van ons assortiment terug te laten komen in een restaurant met huiselijke sfeer. Een mooie uitdaging waar we met veel plezier aan hebben meegewerkt.’

Voor zowel het bouwkundig ontwerp als het interieurdesign tekende het Maastrichtse architectenbureau MH1.

De stalen kozijnen geven het interieur een stoere industriële uitstraling. De ornamenten en de schouw die tijdens de verbouwing tevoorschijn kwamen, zijn gerestaureerd.

Het kleurgebruik is veelal ton sur ton, donkere tinten die in combinatie met de verlichting een warme sfeer geven.

De winkel is weer lichter van kleur, omdat die een andere functie heeft en daar een andere uitstraling bij past. Ondanks de verschillende functies voelt het toch als één identiteit, één beleving.

Reageer op dit artikel