nieuws

Alle locaties van de Broodzaak veranderen in Treck

Nieuws

Alle 29 vestigingen van de Broodzaak op NS-stations worden omgezet in het nieuwe concept Treck. Dat maakt eigenaar HMSHost bekend, dat de stationsformule vorig jaar overnam van de NS. Treck is het grootste eigen merk van HMSHost in Nederland.

Alle locaties van de Broodzaak veranderen in Treck
Alle vestigingen van De Broodzaak op NS-stations worden Treck.

Eind mei worden de vestigingen op de stations van Haarlem, Amersfoort en Leiden al omgevormd. Na de zomer van 2019 worden de overige vestigingen van De Broodzaak omgevormd tot Treck. HMSHost denk 1,5 jaar nodig te hebben voor de ombouw van alle locaties. De huidige medewerkers(415) blijven werken voor de nieuwe formule. De koffie bij Treck komt van Jacobs Douwe Egberts.

Treck is direct het grootste eigen merk van HMSHost in Nederland. Er zijn geen plannen om de formule naar het buitenland te brengen. Het contract met de NS loopt tien jaar en is goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar voor HMS. CEO Walter Seib spreekt van een forse reizigersgroei de komende jaren en verwacht een ‘sterke omzetgroei’ voor Treck.

Oude kaas met appelstroop

Broodje buikspek.

Broodje buikspek.

Treck serveert broodjes, snacks en koffie. Maar ook soep, kleine maaltijden en speciaal voor Treck ontwikkelde pizza-twisters worden in het assortiment opgenomen. Andere varianten zijn: krentenbrood met oude kaas en appelstroop of een broodje humus met granaatappelpitten. Het menu is ontwikkeld door het eigen food-development team van HMS Host.

Marlijn van Straaten, vice president marketing & communicatie zegt over Treck dat de formule echt lekker eten gaat serveren. ‘Versbereid en direct beschikbaar. Ons eigen onderzoek onder 2700 personen wees uit dat reizigers gemiddeld vijf minuten op het station hebben.’

Impressie van Treck, Leiden.

Impressie van Treck, Leiden.

‘Die willen dus snel iets kopen en weer door, maar het product moet wel vers zijn en gemaakt van hoogwaardige ingrediënten. Daarom liggen de gerechten vers-bereid klaar in de schappen en werken we bij Treck met selfscan kassa’s waar gasten met hun betaalkaart zelf af kunnen rekenen.’

HMSHost en Broodzaak/NS

HMSHost International exploiteert de 29 Broodzaken sinds 1 december 2018. Het was onderdeel van de NS-aanbesteding om een nieuwe toekomst voor De Broodzaak te schetsen.

HMSHost werkt sinds 2015 samen met de NS en exploiteert – naast de Broodzaak – 17 vestigingen van Burger King en 4 La Place vestigingen op Nederlandse stations. Daarnaast heeft HMSHost vestigingen van Leon, ’t Koffiehuis en Bar Centraal op verschillende stations.

In maart 2018 ging de eerste Nederlandse vestiging van Pret a Manger op station Utrecht Centraal van start.

HMSHost International (11.541 werknemers, van wie 3702 in Nederland) is de wereldmarktleider in eten en drinken voor reizigers en onderdeel van de Autogrill Group. Met een omzet van een dikke 200 miljoen euro staat HMSHost hoog in de Top 100 van Grootste bedrijven en merken 2018 van Misset Horeca. 

Reageer op dit artikel