nieuws

Onlineverkopen AH.nl en Bol.com groeien sterk

Nieuws 451

Websupermarkt AH.nl en online warenhuis Bol.com hebben hun omzet in het tweede kwartaal van 2018 sterk zien groeien. De groei van AH.nl blijft overigens wat beperkt, doordat de online-marges lager zijn.

Onlineverkopen AH.nl en Bol.com groeien sterk

De online verkoopsuccessen voor AH.nl en Bol.com blijken vanmorgen uit door moederbedrijf Ahold Delhaize naar buitengebrachte cijfers, meldt Distrifood. Zoals gebruikelijk verstrekt het bedrijf geen gedetailleerde cijfers over de prestaties van Albert Heijn in Nederland, maar gaan de cijfers over het totale bedrijf, inclusief  onder meer Gall & Gall, Etos en Bol.com.

De netto-omzet in Nederland steeg met 3 procent naar €3,54 miljard. De vergelijkbare omzet nam met 2,9 procent toe. Wanneer het effect van de timing van Pasen in de cijfers wordt verwerkt, nam de vergelijkbare omzet in het tweede kwartaal zelfs met 3,8 procent toe.

Online verkopen stijgen 23,2 procent

Online blijft een belangrijke motor achter de groeiende omzet van de Nederlandse tak van Ahold Delhaize. De onlineverkopen namen met 23,2 procent toe, terwijl de netto-consumentenomzet met 28,9 procent toenam. Bol.com profiteert onder meer van het groeiende aantal derde partijen dat Bol.com gebruikt om producten aan de man te brengen. De verkopen door derde partijen zijn inmiddels goed voor meer dan 40 procent van de omzet van Bol.com. Vooral in dierenvoeding groeiden de verkopen op dat vlak hard, dankzij de samenwerking met de keten van speciaalzaken Pets Place.

Reageer op dit artikel