nieuws

AH krikt kleinbroodprijs op met rood-roze croissant

Nieuws 1933

AH krikt kleinbroodprijs op met rood-roze croissant
De AH frambozencroissant valt op door de rode kleur. Foto: Distrifood

Supermarktketen AH heeft een rood-roze croissant geïntroduceerd om het prijspeil van kleinbrood op niveau te krijgen. Het gaat om een frambozencroissant.

De frambozencroissants liggen sinds vorige week voor €0,89 per stuk in de schappen van AH. Het gaat om een croissant met een verrassende rood-roze buitenkant, gevuld met frambozenjam.

Volgens AH is de opvallende nieuwkomer hetzelfde geprijsd als de AH pralinécroissant op basis van chocolade. De introductie moet daarmee de bovenkant van de markt versterken.

Lidl- en Aldi-prijzen

AH petit croissants liggen onder druk van harddiscount voor €0,25 in het schap, mits de klant er vier koopt. Lidl hanteert een prijs van €0,29 voor een standaardcroissant. Aldi verkoopt vier roombotercroissants voor €0,99. Ketens houden de prijs scherp in de gaten omdat, in navolging van Lidl, ook Aldi een bakeoff-schap met kleinbrood aan het uitrollen is.

Reactie van klanten

Klanten reageren verschillend op de introductie. De rode buitenkant zou afbreuk doen aan de ambachtelijke, natuurlijke croissant. Aan de andere kant heeft de kleur wel weer aantrekkingskracht op kinderen en is jam op croissant een veelgebruikte toepassing.

Beleid om te innoveren

De introductie past in het beleid van AH om te innoveren op grote omzetklasses, meldt nieuwsblad Distrifood, dat dit weekend verschijnt. Andere voorbeelden zijn ‘rijstkorrels’ op basis van groenten en de vernieuwingen in het aardappelschap, zoals pofaardappelen en zoete aardappelen.

De markt voor brood en banket in Nederland is goed voor ruim €1,9 miljard, dit segment groeit volgens IRI met 2,7 procent.

Reageer op dit artikel