nieuws

AH in Floriande Hoofddorp test nieuwe versconcepten

Nieuws 2634

AH in Floriande Hoofddorp test nieuwe versconcepten
Ook de broodafdeling kent een nieuw concept. De klanten in Hoofddorp mogen het ervaren. Foto's Distrifood

Albert Heijn heropent vandaag de vestiging in winkelcentrum Floriande in Hoofddorp, waar een aantal nieuwe versconcepten worden getest. De eerste foto’s zijn vandaag gepubliceerd door Distrifood.

Alles wat de afgelopen maanden is getest bij AH, wordt in Floriande in Hoofddorp voor het eerst gecombineerd getoond aan het publiek. Daarnaast zijn er ook een aantal innovatieve nieuwe dingen te zien.

Albert Heijn heeft de afgelopen maanden een groot aantal tests uitgevoerd met versconcepten. De winkel in Hoofddorp brengt al deze tests nu voor het eerst samen in één winkel, waardoor een duidelijke indruk ontstaat van de richting die de marktleider op wil met zijn versaanbod. Daarnaast zijn er ook nog andere noviteiten te vinden in de winkel. Zo worden nieuwe digitale schermen getest en zijn voor het eerst nieuwe elektronische schapkaartjes te zien in de winkel. Over enkele weken volgt bovendien een proef met navigatie in de winkel, die het voor klanten makkelijker moet maken om producten te vinden.

Dry misting en verschillen inspiratie-eilanden

In Hoofddorp wordt onder meer onder meer veel dry misting ingezet op de agf-afdeling. In de heropende supermarkt zijn ook verschillende inspiratie-eilanden te vinden op de winkelvloer. Deze worden onder meer worden ingezet voor de promotie van seizoensproducten. Bij het maaltijdenmeubel worden op de kop verspakketten gepresenteerd die door middel van een beeldscherm sterker onder de aandacht van klanten worden gebracht. Ook opvallend is het assortiment ‘grow your own’ voor de tuin. Dit concept, inclusief schepjes, is op seizoen ingedeeld en geïnspireerd op de succesvolle Moestuinactie die de marktleider de afgelopen jaren verschillende keren uitvoerde.

Pick en mix in soepgroenten en volop ruimte snackgroenten

Andere noviteiten in de winkel betreffen onder meer de opstelling van de maaltijdsalades en stoommaaltijden, alsmede twee nieuwe varianten van de Allerhande maaltijdboxen, een nieuw assortiment soepgroenten, waarbij klanten via pick-en-mix zelf hun keuzes kunnen maken. De marktleider maakt ook volop ruimte voor snackgroenten en lanceert het nieuwe Borreleiland, waar onder meer kipkluifjes vers worden bereid. Ook de presentatie van bonbons is vernieuwd. Bekijk hieronder de eerste foto’s:

Foto's

Reageer op dit artikel