nieuws

WP Haton en Beko Techniek intensiveren samenwerking

Nieuws 760

Werner & Pfleiderer Haton (WP Haton) en Beko Techniek breiden hun samenwerking vanaf januari 2018 uit. Beko Techniek gaat voor WP Hatons ambachtelijke klanten in Nederland ook service en onderhoud verzorgen.

WP Haton en Beko Techniek intensiveren samenwerking
Beko Techniek neemt servicetaken van WP Haton over voor de Nederlandse ambachtelijke bakkerijsector.

De twee bedrijven nemen hiermee een volgende stap in de reeds bestaande samenwerking. Enkele jaren geleden heeft Beko Techniek de verkoop van WP (Haton) machines voor de ambachtelijke bakkerij in Nederland al overgenomen van WP Haton. Service en onderhoud van deze machines werd tot nu toe door beide bedrijven uitgevoerd.

Een kleine twintig jaar geleden was WP Haton actief in de metaalbewerking voor diverse branches in Nederland, toen werd besloten om de focus te leggen op deegverwerkingsmachines voor bakkerijen. René van Rijn (director finance WP Haton): ‘Een beslissing die ons inmiddels tot één van de marktleiders op het gebied van deegverwerkingssystemen heeft gemaakt. We gingen ook steeds meer over de grens leveren en onze focus verschoof gaandeweg richting industriële bakkerijen.’

Ondersteuning ambacht werd lastiger

WP Haton geeft aan dat het verschuiven van je focus, je dwingt tot het maken van keuzes. Van Rijn: ‘Je kunt niet ‘alles’ doen en ‘overal’ goed in zijn. Met de focus op de nationale en internationale industriële bakker, merken wij dat het steeds lastiger is om optimale ondersteuning te bieden aan de ambachtelijke bakker. Denk bijvoorbeeld aan korte reactietijden of directe service bij problemen met WP machines. Onze ambachtelijke klanten zijn bij Beko Techniek in goede handen en krijgen zo de gewenste kwaliteit en aandacht. Achter de schermen werken wij intensief samen om deze overgang soepel te laten verlopen.’

Waardevolle aanvulling

Beko Techniek is dagelijks, vanuit vijf servicevestigingen, met twintig servicemonteurs onderweg voor reparatie, installatie, periodiek onderhoud en het verhelpen van storingen aan bakkerijapparatuur van A-merken. Elke servicevestiging heeft zijn eigen servicegebied. Dat resulteert in korte communicatielijnen, snelle reactietijden bij storingen en efficiency bij planning van preventief onderhoud. De klant heeft één aanspreekpunt en wordt veelal geholpen door een ‘vaste’ monteur.

Door de uitbreiding met service van WP (Haton) machines kan er een nog efficiëntere inzet van servicemonteurs plaatsvinden. Door een jarenlange servicehistorie van WP (Haton) machines is er bij Beko Techniek veel technische kennis aanwezig, zodat vakkundig onderhoud uitgevoerd kan worden en de overgang naadloos kan gaan.

Lees ook: ‘Beko vertegenwoordigd op Horecava’

Reageer op dit artikel