nieuws

Vervolg landelijke campagne voor ambachtelijke bakker gestart

Nieuws 629

De imagocampagne ‘Natuurlijk, uw ambachtelijke bakker’ van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV krijgt vanaf 4 september een vervolg. Tot aan de herfstvakantie zijn de spots opnieuw te zien en te beluisteren op radio, tv en online.

Vervolg landelijke campagne voor ambachtelijke bakker gestart
Foto: Stichting Ambachtelijke Bakkerij

De spots zijn tot de start van de herfstvakantie (14 oktober) te beluisteren op radiozender 100%NL en te zien op de publieke televisiezenders NPO 1, 2 en 3. Via NPO Gemist zijn de spots vanaf 10 september te zien. Het uitzendschema wordt gepubliceerd op www.uwambachtelijkebakker.nl. Ook worden de campagneposters weer geplaatst op stations, in bushokjes en op andere centrale en drukbezochte plaatsen.

Facebook

In de afgelopen zomerperiode, waarin de campagne op radio en televisie even pauzeerde, maakte ambassadeur Leontien van Moorsel vlogs voor de Facebookpagina ‘uw ambachtelijke bakker’. In deze videoboodschappen ging zij bij patissier Hidde de Brabander op zoek naar de verhalen achter onder andere tompouces, nougat en macarons. Ook bezocht zij meesterboulanger en -patissier Robèrt van Beckhoven. Zijn verhalen zijn vanaf 8 september via de campagnepagina op Facebook te volgen.

Bereik

Tussen half april en eind mei was het eerste deel van de campagne te zien en te horen op radio en tv. De TV-spots zijn in die periode door 1,8 miljoen mensen bekeken en 2 miljoen luisteraars hoorden de radiospot op zender 100%NL. Online is de spot via NPO Gemist en diverse nieuwssites ook nog eens zo’n half miljoen keer bekeken. Op zo’n 850 plaatsen in het land heeft de campagneposter gehangen, zoals in winkelcentra en op treinstations. Naar schatting hebben ongeveer 4,5 miljoen unieke passanten deze posters gezien.

Doel

De imagocampagne is gezamenlijk door de Stichting Ambachtelijke Bakkerij en de NBOV opgezet om de sfeer, het vakmanschap en de beleving van de ambachtelijke bakker over te brengen op alle consumenten. Het doel is alle consumenten ervan te overtuigen dat brood en banket wordt gekocht bij de ambachtelijke (banket)bakker.

Reageer op dit artikel