nieuws

Bakkersbrein al na een week erg populair

Nieuws 30

De app Bakkersbrein is een week in de lucht en al onmetelijk populair bij verkoopmedewerkers. ‘In een week tijd hebben zich bijna 350 mensen geregistreerd en wordt er fanatiek gespeeld’, laten initiatiefnemers NBA en SAB weten.

Bakkersbrein al na een week erg populair
Het logo van de app Bakkersbrein. De app is zowel in Android als IOS-versie te downloaden.

De Nationale Bakkerij Academie (NBA) en Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) lanceerden de app vorige week. Het spelen van een quiz, vooral in de vorm van een app, blijkt bij de doelgroep erg populair. ‘Vanaf het eerste moment dat de app beschikbaar is, wordt die vaak gedownload’, aldus Sandra Pluim van SAB. ‘Achter de schermen kunnen we zien hoe er gespeeld wordt en we zijn aangenaam verrast’.

Kennisniveau getest

Bakkersbrein is een quiz die op een smarttelefoon gespeeld kan worden, waarmee het kennisniveau wordt getest en vergroot en waarmee leuke prijzen gewonnen kunnen worden. Met gebruik van een unieke campagnecode krijgt de ondernemer inzicht in de onderwerpen die goed gaan en die binnen het verkoopteam nog aandacht verdienen. ‘Ondernemers krijgen zo een goed beeld van de kennis van hun medewerksters. Verbetermogelijkheden worden meteen helder’, aldus Carla Zwierstra van de NAB.

Onder anderen de verkoopdames van Bakker van de Ven uit Venhorst zijn erg enthousiast over de app. Ze hebben er plezier in met elkaar de strijd aan te gaan: ‘Superleuk om te spelen’, zegt een van de winkeldames. ‘En goed dat er naast verkoop ook andere onderwerpen aan bod komen. Hier kunnen we echt wat mee’.

Tien thema’s

Bakkersbrein is een app waarmee het kennisniveau van verkoopmedewerkers wordt gemeten doordat er in 10 thema’s, elk 10 vragen dienen te worden beantwoord. Het gaat om vragen over brood, banket, chocolade, maar ook over hygiëne, allergenen en hoe om te gaan met klanten.
Het gaat niet alleen om meten, maar door het vaak te spelen wordt de kennis ook vergroot en er worden leuke prijzen beschikbaar gesteld. De prijswinnaars van de eerste ronden worden in november bekendgemaakt.

Meedoen?

Bakkerij-ondernemers kunnen met een code de app gratis downloaden in zowel de appstore (IOS) als playstore (Android). De campagnecode is op te vragen bij de SAB of de NBA.

Reageer op dit artikel