nieuws

Koninklijke status voor 175-jarig Steensma

Mensenwerk

Koninklijke status voor 175-jarig Steensma
Royal Steensma ontvangt kwaliteitscertificaten.

Steensma sloot donderdag 4 juni een jaar van jubileumfestiviteiten vanwege het 175-jarig bestaan af met een slotfeest. Ruim tweehonderd gasten stapten na een rondleiding in de Franeker fabriek aan boord van een schip dat naar Leeuwarden voer. ‘Het event stond geheel in het teken van alle positieve veranderingen die het bedrijf de afgelopen periode heeft doorgemaakt’, legt directeur Rimmert de Jong uit. ‘Uiteraard keken we ook met elkaar vooruit, met als hoogtepunt het ontvangen van het predicaat ‘Koninklijk’ van Commissaris van de Koning John Jorritsma en de onthulling van het nieuwe logo.’

Steensma gelooft heilig in innovatie, ziet continu mogelijkheden om te groeien en levert nagenoeg in de hele wereld bakkerij-ingrediënten. Na een jaar van jubileumfestiviteiten, organiseerde de Friese onderneming een dag vol activiteiten met als climax het ontvangen van de koninklijke status. ‘En daar zijn we erg trots op’, vertelt algemeen directeur Rimmert de Jong, die samen met financieel directeur Bernard Ketting en eigenaar en holding directeur Alfred Bruin de directie voert. ‘Het is geweldig dat het familiebedrijf Steensma en alle medewerkers op deze manier waardering krijgen.’

Toekomst

De Jong ziet voor de toekomst volop mogelijkheden. ‘We willen verder groeien en gaan door met het verbreden van ons assortiment. Zo kijken we steeds meer naar brood, ontwikkelen we voortdurend zelf producten en houden andere bedrijven in de gaten. Om actiever in het buitenland te worden, zijn sales-vestigingen in het Midden Oosten een optie. Dat staat onze werkzaamheden in Nederland natuurlijk niet in de weg.’ Door de diversiteit van de verschillende bakkersgroepen, ziet Steensma continu cross-sellingmogelijkheden. ‘Voordeel is dat we klein genoeg zijn om goed overzicht te houden. Dat is echt onze kracht. De groei van het bedrijf bevestigt dat. Er blijft echter werk aan de winkel. Uitdagingen blijven er altijd en anders creëren we die.’

Food inspiration academy

De laatste jaren stromen er maar weinig levensmiddelentechnologiestudenten op mbo-niveau in. Dat is een probleem, waar Steensma wat aan wil doen. Daarom heeft het bedrijf de handen met de overheid en het onderwijs ineen geslagen. Komend schooljaar gaat de nieuwe opleiding mbo-voedingsmiddelentechnologie aan de Food Inspiration Academy (FIA) in Vlaardingen van start. De opleiding wordt geïntegreerd in het bedrijf van Steensma. Naast de theorie in het klaslokaal krijgen de studenten les op de werkvloer.

Over Steensma

Al 175 jaar ondersteunt Steensma als toeleverancier met een breed assortiment bakkerijartikelen, kennis, flexibiliteit en maatwerk haar afnemers  in hun bedrijfsvoering en/of productieprocessen zodat zij een hoger rendement behalen.

Reageer op dit artikel