nieuws

Vernieuwde versie van bakkerijconcept Le Perron

Marktberichten

Albron heeft een stevige impuls aan het concept van bakkerijformule Le Perron gegeven. In het nieuwe concept is volop ruimte voor beleving, trends, storytelling, comfort en ontspanning. De twee eerste vestigingen van Le Perron openen binnenkort en er volgen er meer.

Vernieuwde versie van bakkerijconcept Le Perron

Le Perron, het Nederlandse concept gespecialiseerd in ambachtelijk brood, heeft zich op meerdere plekken in binnensteden jarenlang bewezen. Albron heeft een stevige impuls aan het concept van de bakkerijformule gegeven, met een belangrijke innovatieslag op alle fronten. De hele keten is bij deze innovatieslag betrokken en het is gebaseerd op ‘best practices’ uit de (inter)nationale high traffic-markt. Hiermee is het concept volledig up-to-date en in de nieuwe vorm is het ambachtelijke aanbod uitermate goed geschikt voor het snelle serviceniveau in shoppingcenters, outlet centers en op drukke vervoersknooppunten.

Met Le Perron speelt Albron in op de veranderende behoeften en verlangens van bestaande en nieuwe doelgroepen. Waar het huidige concept is gepositioneerd als efficiënt en functioneel enerzijds en toegankelijk en alledaags anderzijds, wordt er nu meer aandacht besteed aan beleving, trends, storytelling, comfort en ontspanning. Ook worden de succesvolle waarden van efficiëntie en gemak gekoesterd. Bij Le Perron doen we alles met een vleugje ‘joie de vivre’, wat we van de Fransen leren. We zijn een Nederlands bedrijf, maar laten ons inspireren door de Franse manier van leven, de kijk op eten en het ambacht van brood bakken. De kern is: ‘Het genieten dat goed voelt’.

Klaar voor toekomst

Sjacco Nel, CEO van Market Food Group: ‘We hebben in Albron een partner gevonden die als sterke operator ook heel veel waarde toevoegt door ruime expertise in te brengen op het gebied van customer experience en conceptontwikkeling. Zo is het concept Le Perron met een lange termijnvisie en een innovatieve ontwikkeling klaar gemaakt voor de toekomst. We zijn er enorm trots op dat er op korte termijn al twee locaties in deze nieuwe vorm gaan openen.’

Ernest van de Voort, Manager Marketing & Business Development bij Albron: ‘Samen met Market Food Group hebben we het concept Le Perron verder ontwikkeld. Alle facetten die bestaande en toekomstige bezoekers belangrijk vinden, hebben een duidelijke en samenhangende vertaling gevonden in de innovatie van het bakkerijconcept Le Perron. Hiermee kunnen we nog meer waarde toevoegen aan de beleving van bezoekers van shoppingcenters, outlet centers en op drukke vervoersknooppunten. De Market Food Group en Albron hebben hier echt krachten gebundeld.’

De laatste jaren heeft Albron flink geïnvesteerd in de uitbreiding van haar conceptportfolio met zelf ontwikkelde foodconcepten en daarnaast met licenties met bestaande aantrekkelijke ‘street brands’ zoals Starbucks, Anne& Max en Le Perron.’

Reageer op dit artikel