blog

Imagocampagne

De bakkerij 70

Imagocampagne

Pas las ik een artikel dat het NBC een subsidie heeft aangevraagd voor een imagocampagne. Dit is gedaan in opdracht van de Nederlandse en Belgische bakkerijbranche met als doel het imago van brood een extra boost te geven.

De campagne duurt in ieder geval drie jaar. De vraag is alleen even wat er precies gaat gebeuren in die drie jaar omdat nog niet bekend is hoeveel subsidie er komt. Volgens mij gaat er daar al iets fout, je kunt pas een campagne maken als je weet hoeveel geld je hebt. Maar ik heb verder geen verstand van subsidies.

Waar ik me veel meer aan stoor, is hoe er wordt gedacht over de manier waarop het imago van brood verbeterd kan worden. Met alle respect voor Leontien van Moorsel, maar er zijn maar bar weinig twintigers die haar kennen. Wat doet het imago van Leontien waardoor consumenten anders over brood gaan denken?

Een filmpje met een ambachtelijke uitstraling is hartstikke mooi. Dat de bakker dan al vroeg naar huis gaat omdat hij in de nacht heeft moeten werken, zie ik niet echt als een boost voor het imago van ons brood. Een dokter die goed onderbouwd uitlegt waarom we weer brood moeten gaan eten, zal maar weinig gehoor krijgen bij de twintigers van nu.

Als je dus weer een campagne gaat starten, zorg dan dat je de doelgroep erbij betrekt. Want wie weet er beter dan je doelgroep hoe je ze kunt bereiken. En wil je heel makkelijk scoren? Geef dan elke maand wat geld aan een blogger/vlogger en laat die af en toe wat positiefs over volkoren schrijven. Want dat spreekt de twintigers van nu zeker aan.

Reageer op dit artikel