blog

Hoe krijg je de jeugd?

De bakkerij

Facebook en Twitter kennen we inmiddels allemaal wel en weten ook wel wat wat we ermee kunnen. De extreme groei van deze sociale accounts is inmiddels voorbij en de populariteit lijkt af te nemen. Maar social media gaat door en wij gaan mee.

Hoe krijg je de jeugd?

Instagram wordt steeds groter en bekender. Een makkelijk media om foto’s te delen, maar ook om zelf inspiratie op te doen bij collega’s wereldwij. Dan is er sinds kort ook Meerkat of Periscope. Hiermee kun je live stramen en laten zien wat je aan het doen bent. Voor Pasen hebben wij zo laten zien hoe wij stollen maken. Mijn mobiel op een hoekje neergezet en filmpjes maken. Vijf kijkers van over de hele wereld hebben ons aan het werk gezien. Ondertussen bestaat er ook nog de mogelijkheid om met elkaar te chatten. Wat je eraan hebt weet ik nog niet, maar het is wel grappig.

Toch schuilt er achter deze sociale media wel een probleem. Hoe krijg je de jeugd zover dat ze jou gaan volgen? Op Facebook zitten ze niet, want daar zitten hun ouders ook. Twitter vinden ze niet interessant en Meerkat moet zich eerst maar eens gaan bewijzen. Whatsapp en Snapchat, daar zijn ze wel, maar hoe ga je daar als ondernemer ooit tussen komen? Zullen we ooit bedrijven toegevoegd worden op groepen van Whatsapp, zodat je klanten je daar vragen kunnen stellen?

Wie de jeugd heeft, die heeft de toekomst wordt er altijd gezegd. Maar hoe gaan wij de jeugd krijgen als hun ouders al niet meer naar de bakker gaan en ze opgroeien met brood uit de supermarkt? De jeugd leest geen folders meer en ziet je advertentie in het palatselijke krantje ook niet. Hoe krijg je de jeugd?

Reageer op dit artikel