Blog Mark Wils: 'De uitdagingen van het eind van het schooljaar'

Blog Mark Wils: 'De uitdagingen van het eind van het schooljaar'

Het einde van het schooljaar brengt altijd een mix van opluchting en onzekerheid. De eerste zucht van verlichting komt van de afstudeerders. Twee...

Editorial - 'Potentie voor jaren: granen, zaden en peulvruchten'

Editorial - 'Potentie voor jaren: granen, zaden en peulvruchten'

Granen, zaden en peulvruchten. Zo heette het productschap vroeger. Toen Nederland nog productschappen kende. Die naam is zo gek nog niet. Je zou het...

Joep Gommans Foto: Bert Jansen

Column Joep Gommans: Hoe vegan ben jij al?

Vegan, het is een term die sommigen misschien nog steeds doet zuchten. Maar laten we eerlijk zijn: de vegangolf is geen tijdelijke bevlieging, het is...

Vicky Littlejohn

Column Vicky: 'Verkeerde seizoen-timing!'

'Vicky! Zullen we meedoen met deze vakwedstrijd?' Mijn collega's komen naar me toe met de oproep. We hebben inmiddels een klein beetje ervaring met...

Column: 'Netcongestie vraagt om politieke keuzes'

Column: 'Netcongestie vraagt om politieke keuzes'

Op dit moment zijn de meeste industriële bakkerijen druk aan de slag met het optimaliseren van hun productieproces. Doel hiervan is om de behoefte...

Blog Mark Wils: 'Wel Frankrijk, maar geen camping voor onze bakkers'

Blog Mark Wils: 'Wel Frankrijk, maar geen camping voor onze bakkers'

Het gebak is op, d'r liggen nog wat verwaaide confetti-snippers tussen de deegmachines en de slingers zijn vandaag teruggelegd in de doos. Zelf...

Editorial: 'Open werksfeer bevordert band'

Editorial: 'Open werksfeer bevordert band'

Personeel. Het is eigenlijk een woord dat niet meer bij deze tijd past. Vrij onpersoonlijk, top-down ook. Behalve dan misschien de keren dat...

Ivo van Dijkhuizen

Column: Cijfers liegen niet, maar helpen wel

Recent las ik de marktcijfers over de omzet- en volumeontwikkeling van brood in Nederland. Helaas stemmen die niet meteen tot grote opgewektheid....

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Column: 'Teasercampagne om imago te versterken'

Door de twee EU-broodcampagnes (2108-2020 en 2022-2023) is het imago van brood bij de consument verbeterd. Ook de maatschappelijke ontwikkelingen op...

Joep Gommans Foto: Bert Jansen

Column: 'Een wachtlijst voor nieuwe medewerkers, het bestaat!'

Zonder medewerkers draait de oven niet, blijven de broden ongebakken, en staat de toonbank leeg, worden jouw klanten niet verwend. Het vinden van...