blog

Soms zou je willen dat…

Blogs 509

Je ligt ‘s nachts in bed te woelen en kunt de slaap maar niet vatten. Je gedachten zijn bij dat nieuwe lekkere brood dat je morgen voor het eerst in je winkel gaat leggen. Of die nieuwe koek, of die nieuw bavaroise die je verwerkt hebt in jouw nieuwe creatie.

Soms zou je willen dat…

Hoe zullen de mensen reageren? Zullen ze terugkomen en er nog meer van willen hebben, want daar doe je het voor. En natuurlijk voor de liefde voor het vak!

Iets nieuws. Helemaal nieuw. Alleen in je eigen winkel verkrijgbaar met het geheime recept van jezelf. Wat boffen brood- en banketbakkers toch dat ze iets unieks kunnen maken. Mensen blij, gelukkig en tevreden maken met wat je verkoopt. En niet onbelangrijk. Ze er graag voor willen betalen.

Er zijn er meer die ’s nachts in hun bed liggen te woelen en nadenken over hun kindje. Soms kunnen ze niet wachten het aan iedereen te laten zien wat ze hebben gemaakt of bedacht. Ze sturen dan een teaser, zeg maar lokkertje de wereld in om mensen vast nieuwsgierig te maken. Je kent dat vast wel. Een preview van een film die binnenkort in de bioscoop verschijnt of een foto van alleen de achterlichten van een auto, zodat iedereen naar de showroom komt om hem later in het echt te zien. Of alleen de specificaties van een telefoon zodat je haast moet weten hoe hij er in het echt uit ziet. Iedereen is toch nieuwsgierig?

Het elektrische automerk TESLA doet het nog weer anders. TESLA zegt dat er een nieuwe auto komt en dat je deze kunt bestellen. Je moet wel aanbetalen en geduld hebben maar uiteindelijk zorgen ze er voor dat je hem krijgt.

Vaak kan het simpeler. Een dichte doos met een kaartje eraan. In deze doos zit ons nieuw product of de nieuwe collectie die te koop is vanaf volgende week. Wie komt er dan niet in uw winkel kijken en iets bij u kopen? Weet u al hoe u straks uw nieuwe lente- of zomerproduct aan de man gaat brengen?

Succes met ondernemen.

Reageer op dit artikel