blog

Het grote plan

Blogs 478

Het grote plan

Iedere ondernemer probeert zich te onderscheiden van de massa. Het anders doen is verheven tot een kunst. In het digitale tijdperk is alles, maar dan ook alles, te zien en te koop. Ik zeg het maar recht voor zijn raap; soms is er geen bal meer aan.

Velen van ons zoeken bij collega’s naar onderscheidende eigenheid. En jazeker, ook beurzen als de Horecava, de IJsvak en Bakkersvak doen een duit in het zakje. Het blijft wonderlijk dat er jaarlijks exposanten zijn die de massa weten te verrassen met een bezienswaardigheid. En daar komen de mensen voor.

Vreemd eigenlijk dat we allemaal zoeken naar ‘iets’ dat hordes mensen op de been brengt om ons te bezoeken. We zien over het hoofd dat het samenbrengen van veel mensen lukt door het organiseren van een bijzonder ‘gebeuren’. Zoals een beurs, een congres of een presentatie.

Hebt u wel eens uw bedrijf het middelpunt laten zijn van een event? Stonden er weken van tevoren borden langs de kant van de weg met de aankondiging en uw naam. Was u in de studio van de regionale radio en deed het lokale tv-station live verslag van uw programma?

U zult raar opkijken na het lezen van deze onzin. ONZIN!

Weten uw klanten hoe gemarmerde chocoladecake wordt gemaakt door uw bakkers? Zouden ze dit zelf ook graag willen maken thuis? Weten ze hoe druk u bent met het maken van paaseieren? Wat stanioleren is en hoe ‘moeilijk’ dat is? Zou u ze niet graag willen laten zien hoe je chocolade krullen kunt maken en ….

Waar komen uw grondstoffen vandaan en zijn ze biologisch? Zijn ze fair trade en zijn ze gezond? Ooo… daar komen de mensen niet voor uit hun stoel meent u? En hoe zit het met de catering, de muzikale omlijsting, andere deelnemers aan uw event?

U begrijpt. Dit vergt meer voorbereiding dan oliebollenkraam voor de winkel zetten.

Bent u op een idee gebracht? Gaat u straks dozen ingrediënten verkopen aan uw gasten om de lekkerste bitterkoekjes cake van de streek te breiden? Thuis! Het begint met een plan. Wat gaat u bedenken om zelf de spreekwoordelijke kers te zijn op de taart van uw event.

Reageer op dit artikel