blog

Een nieuwe digitale etalage

Blogs 489

Een nieuwe digitale etalage

Januari was zeker niet saai. Sneeuw, storm, water en natuurlijk SALE.

De sale is nog steeds zichtbaar in alle winkelstraten in Nederland en natuurlijk ook op internet. Iedere retailer pakt de sale op zijn eigen manier op. Smaakmaker dit jaar was de MediaMarkt met haar BTW-weg-ermee-actie. De retailer wist de voorpagina’s te halen doordat zij vlak voor de actie, de prijzen fors had verhoogd. Gevolg, consumenten voelden zich misleid en meldden dit op diverse forums op internet.

Er is dus weer werk voor de marketeers van deze club. Ook Volkswagen stond op de voorpagina’s van alle nieuwsmedia. Deze keer met foto’s van vastgemaakte aapjes in stoeltjes die dieselrook moesten inademen. Ik las dat de aapjes rustig gehouden werden door ze naar tekenfilms te laten kijken op beeldschermen. Het spreekt voor zich dat menig marketeer zich nu knap ziek zal voelen bij Volkswagen, want hoe ga je dit negatieve beeld kantelen?

Sale – Verkopen

Alles begint en eindigt met het beeld dat de consument van u en uw producten heeft. Een eerste indruk is vaak bepalend en blijft lang hangen. Een ambachtelijke foodretailer moet het hebben van onderscheidende aandacht en niet van de sale zoals in de confectie. De confectie scoort met de sale aan het einde van een seizoen door voor lage prijzen af te komen van de voorraden. De bakker, slager en andere ambachtelijke foodretailers behalen juist extra verkoop aan het begin van een seizoen tegen normale fatsoenlijke prijzen.

Uw digitale visitekaartje. Uw website speelt hierin een hoofdrol en dus is het zaak te zorgen dat deze helemaal up-to-date is. Reclame in februari voor de lekkerste boterletters, kerstbroden of oliebollen is een doodzonde. Start met nieuw elan in de lente. Laat uw klanten zien op internet dat uw marketing piekfijn in orde is. Verras uw bezoekers bij ieder nieuw bezoek aan uw website, opdat ze steeds terugkomen bij u. Eerst op uw site en dan natuurlijk in uw winkel. Fysiek of online. Probeer een minimalistische aanpak met de nieuwste technieken. Misschien kan deze aap u wel overtuigen. Uw digitale etalage is uw uithangbord. Verwaarloos hem niet en doe er alles aan om spraakmakend te zijn en te blijven.

Veel succes met ondernemen.

Reageer op dit artikel