blog

Stop met prijsaanbiedingen

Blogs 589

Met nog een paar weken voor de boeg en de komst van het nieuwe jaar is het ook weer tijd voor goede voornemens. Om eerlijk te zijn vind ik dit echt de grootst mogelijk onzin maar het schijnt er nou eenmaal bij te horen.

Stop met prijsaanbiedingen
arend kisteman

Goede voornemens voor je bedrijf vind ik echter een ander verhaal. Mijn eigen voornemens zal ik voor me houden, maar ik heb er wel één voor onze branche: stop met prijsaanbiedingen. Een voornemen waar je direct resultaat van gaat merken en op lange termijn helemaal. De consument gaat niet naar de ambachtelijke bakker voor de aanbiedingen. Wij worden bezocht omdat we kwaliteit leveren en onderscheidende producten maken. De consument komt bij ons omdat ze zich willen laten verwennen.

Er is niet één consument in Nederland die voor uw actie ‘6 krentenbollen halen en 4 betalen’ naar uw winkel komt. Heeft u die wel? Neem er dan direct afscheid van.

Neem er direct afscheid van

Deze consument voegt niets toe voor uw bedrijf. Deze hopt van aanbieding naar aanbieding en zal zich niet binden.

Waarom geef je jouw producten tijdelijk goedkoper weg? Zijn ze dan niet altijd een goede prijs waard. Wat is je doel? Een week lang extra krentenbollen verkopen met minder marge? De ambachtelijke bakker van de toekomst moet zich gaan richten op kwaliteit en onderscheidend vermogen. Die bakker moet daarnaast zijn prijzen gaan verhogen, want dat zijn jouw producten waard.

De supermarkten zijn al klaar voor 2018 

De supermarkten zijn al klaar voor 2018, ze hebben hun goede voornemens al gemaakt. Zij weten op welke manier ze de klanten gaan binnenhalen. En dat wordt steeds meer op beleving en kwaliteit. De klant van de supermarkt mag lekker hoppen. Van aanbieding naar actie. Maar de klant van de ambachtelijk bakker die houden we vast, die verleiden we en bieden we de beste kwaliteit.

Ik vind dat een bakker die prijsacties voert zichzelf niet serieus neemt. Niet trots is op zijn product en daarnaast geen idee heeft hoe hij klanten aam zich moet binden. Of je nu in een dorp zit of in een stad, in het westen of oosten van het land: neem jezelf en je klanten serieus en ga de prijzen voor jouw producten vragen die ze verdienen.

Reageer op dit artikel