blog

Onze klanten

Blogs

Onze klanten

In onze dorpswinkel kennen we de meeste klanten bij voornaam en is er altijd wel een gespreksonderwerp te vinden. En soms geldt: hoe langer de klant bij ons komt, hoe persoonlijker de verhalen. Dat kan variëren van rampvakanties, familieverhalen en zwangerschapberichten tot gezondheidsproblemen. Mijn man zegt wel eens dat wij winkeldames ook maatschappelijk werksters zijn, en ik durf te beweren dat we soms net zoveel over de gezondheid van onze klanten weten als hun huisarts….

In de afgelopen paar jaar hebben we twee spoedgevallen in de winkel het hoofd moeten bieden. In beide gevallen betrof het bejaarde mannen die acuut hulp nodig hadden. Het liep gelukkig in beide gevallen goed af en zoiets schept een speciale band. Uiteraard is er volop dankbaarheid te voelen en wij zijn altijd erg trots als deze heren weer onze winkel binnenstappen.

Natuurlijk moeten we ons ook op de jonge klanten en gezinnen richten en dat doen we via Facebook, Twitter en door een paar keer per jaar activiteiten speciaal voor kinderen te organiseren. Wij ontvangen bijvoorbeeld jaarlijks de leerlingen van groep 4, die dan zelf lekkere broodjes mogen maken, en we leiden ze rond in de bakkerij. Het is zo leuk om alle opmerkingen van deze kinderen te horen en hun trotse gezichten te zien als ze hun baksels tonen.

In de winkel organiseren we diverse demonstraties waarbij de bakker ‘live’ gebak staat te maken en de klant deze vers en scherp geprijsd meeneemt. Dit zorgt voor leuke gesprekken van de bakker met de klant.

Onze winkel staat midden in Chaam, tegenover de kerk, en dat betekent dat we bij zowel bruiloften als begrafenissen alles zien gebeuren. We pinken regelmatig een traantje weg (ook klanten, hoor) als we een bruidspaar naar binnen zien lopen en we zijn ook verdrietig als er afscheid genomen wordt van dierbaren. Eigenlijk kun je zeggen dat elke dag in de winkel is zoals elke dag in het leven: mooie dingen en trieste gebeurtenissen komen bij elkaar. En daarom sta ik zo graag in de winkel!

Reageer op dit artikel