blog

Verrassende lekkernijen

Blogs

Verrassende lekkernijen

Traditiegetrouw beginnen we in september met het bakken van speculaasjes. Dit jaar hadden we een speciale actie hiermee. Al sinds jaar en dag hebben wij onze eigen spaaractie voor trouwe klanten. Zij sparen onze kassabonnen en bij inlevering van €100 aan kassabonnen krijgen ze dan van ons een lekkernij cadeau.

 

Traditiegetrouw beginnen we in september met het bakken van speculaasjes. Dit jaar hadden we een speciale actie hiermee. Al sinds jaar en dag hebben wij onze eigen spaaractie voor trouwe klanten. Zij sparen onze kassabonnen en bij inlevering van €100 aan kassabonnen krijgen ze dan van ons een lekkernij cadeau.

Dit product wisselt maandelijks. Om onze speculaasjes aan het begin van het najaar onder de aandacht te brengen, was dit dus het ‘maandproduct’. Echter niet zomaar in een cellofaanzakje, maar in een leuk koekblikje verpakt. U raadt het al: de koekblikjes waren niet aan te slepen. Drie blikjes, zes blikjes tegelijk soms. ‘Zo leuk om cadeau te geven.’

September is bij ons ook de laatste maand dat wij de aardbeienvlaai maken. Het seizoen is afgelopen en de aardbeienvlaai maakt plaats voor de notenvlaai. In oktober volgen de roomboteramandelstaven. Ook deze zijn dan het maandproduct voor de kassabonnenactie. Voor onze klanten een leuk product om cadeau te krijgen, voor ons een prima manier om onze roomboteramandelstaven te laten proeven. Misschien zijn er zo klanten, die deze normaal gesproken niet bij ons zouden kopen, maar nu toch het verschil proeven met een staaf van de Hema of de supermarkt. En dan in november of met de feestdagen hiervoor bij ons terugkomen.

Onze eigen specialiteit Herfstcake, een plaatcake met kaneelsuiker, verkopen wij het hele jaar door. Maar in de herfst is deze niet aan te slepen. Zit het hem in de naam of smaken producten met kaneel of speculaaskruiden in het najaar gewoon lekkerder? Misschien komt het ook wel doordat de herfstcake een stuk goedkoper is om te trakteren dan gebak of vlaai. En de prijs is ook iets waarop de klant in de maanden september en oktober goed let.

Eigenlijk maakt de reden niet uit, als het maar verkoopt. En ik ben ervan overtuigd dat, als je de goede producten op het juiste moment in de winkel hebt liggen, dit zorgt voor extra omzet. Goede reden dus om een herfstspeculaasbroodje te bakken. In stukjes op de proefplank om te laten proeven. Elk verkocht broodje is extra omzet. Over enkele weken komt Sinterklaas weer aan in Nederland. Behalve de traditionele bakkerslekkernijen, proberen wij ook dan onze klanten met eigen specialiteiten te verrassen. Een speculaastaartje, een pepernotenvlaai, bedenk het zelf maar. Nog een ideetje nodig? Stuur me een tweet en ik verklap ons succesnummer van de woensdagmiddag in november.

Maureen Jacobs-Teunissen

@maureenteunisse

 

Reageer op dit artikel