Nieuwe identiteit Echte Bakkersgilde

WAGENINGEN - Het Echte Bakkersgilde krijgt een nieuwe huisstijl. Het bedrijf Sogood gaat een nieuwe identiteit ontwikkelen voor De Echte Bakkers.
attachment-001_food-image-BAK6824I01

WAGENINGEN – Het Echte Bakkersgilde krijgt een nieuwe huisstijl. Het bedrijf Sogood gaat een nieuwe identiteit ontwikkelen voor de Echte Bakkers.

De huidige huisstijl van de organisatie stamt uit een tijd dat met name in formules werd gedacht. ‘Inmiddels is dat achterhaald’, aldus Geert Caniels, directeur van De Echte Bakker in RetailActueel. De organisatie wil de nadruk leggen op ambachtelijkheid en persoonlijkheid van de zelfstandige bakkers.

Persoonlijke handtekening
In het laatste ledenblad van de Echte Bakkers zegt Caniels dat trends tegenwoordig sneller gaan dan het geluid. ‘Wat 10 jaar geleden hot was is nu achterhaald. We zullen meemoeten, en misschien moeten we die persoonlijke handtekening van de bakker meer tot uitreiking laten komen op bijvoorbeeld verpakkingen en winkeluitstraling. Want de bakker is het lokale merk, en niet de landelijke formule’, zo schrijft Caniels in zijn voorwoord. Caniels was niet bereikbaar voor commentaar.