nieuws

’t Stoepje wint ontbijtkoektest Kassa

Nieuws

’t Stoepje wint ontbijtkoektest Kassa

HILVERSUM – Duurkoop is goed koop. Zo blijkt uit de test van consumentenprogramma Kassa. De ontbijtkoek van ’t Stoepje, die aanzienlijk duurder is dan van de supermarkt, is als beste getest.

HILVERSUM – Duurkoop is goed koop. Zo blijkt uit de test van consumentenprogramma Kassa.  De ontbijtkoek van ’t Stoepje, die aanzienlijk duurder is dan van de supermarkt, is als beste getest.

In de meelfabriek van Ranks Meel in Ameide testten vijf deskundigen voor Kassa tien verschillende ontbijtkoeken. Het ging om ongesneden, naturel ontbijtkoeken die in het hele land verkrijgbaar zijn. Die van ’t Stoepje (450 gram €2,25) won met een score van 7,8. Tweede werd de koek van Jumbo (400 gram €0,33) en drie C1000 (500 gram (´€0,79) .

De jury omschreef de koek als: een stevige, hoge koek, lekkere zoete geur, prettige kruidensmaak, goede koek die in de mond wegsmelt, doet aan ambachtelijke koek denken.

Het testpanel bestond uit Martin Jongenengel, docent ROC Zadkine, Ivo Vliegendehond, bakker van Echte Bakker Vliegendehond in Wolvega, voedingsdeskundige Corry Duquesnoy, specerijendeskundige Frank Eggink en Robin Chaigneau, wielrenner bij de wielerploeg Skil-Shimano.

Bekijk de volledige uitslag
 

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.

Reageer op dit artikel