nieuws

Barry Callebaut introduceert WholeFruit chocolade

Marktberichten

Barry Callebaut heeft de ‘Cacaofruit Experience’ gelanceerd. Het betreft een innovatieve reeks producten met een frisse, fruitige smaak en de natuurlijke rijkheid van cacaofruit. Als onderdeel hiervan presenteert het bedrijf WholeFruit chocolade aan de ambachtelijke branche: een frisse, fruitige delicatesse gemaakt van 100 procent puur cacaofruit.

Barry Callebaut introduceert WholeFruit chocolade
Ruby chocolate van Callebaut.

In de regel wordt circa 70 procent van het cacaofruit weggegooid als afval. ‘Cacaofruit Experience’ benut daarentegen het volledige potentieel door gebruik te maken van het complete fruit: de bonen, de schil met veel voedingsstoffen en het frisse en fruitige pulp en sap. Dit resulteert in hoogwaardige ingrediënten die gebruikt kunnen worden in sappen, smoothies, ijsdesserts, bakkers- en banketbakkersproducten en snacks, tot aan chocolade toe.

Gezond en verantwoord

Millennials en centennials zijn op zoek naar een gelukkig en gezond leven, met oog voor de wereld om hen heen. Ze willen eten en drinken dat lekker en voedzaam is, maar ook goed is voor planeet en mens. ‘Cacaofruit Experience’ voldoet aan deze vraag: Ze hebben een frisse en fruitige smaak en zitten boordevol voedingsstoffen zoals vezels, eiwit en magnesium. Tegelijkertijd zijn ze goed voor de planeet en de mensen, omdat het hele cacaofruit wordt gebruikt.

Antoine de Saint-Affrique, CEO van Barry Callebaut: ‘Innovatie is een van de pijlers van onze groeistrategie. Onze ongeëvenaarde kennis stelt ons in staat een nieuw terrein te betreden nu we het volledige potentieel van het cacaofruit kunnen benutten, door de Maya’s ook wel het ‘voedsel van de goden’ genoemd. Vandaag presenteren we met ‘Cacaofruit Experience’ opnieuw een baanbrekende innovatie. Wij kijken ernaar uit om deze nieuwe weg samen met onze klanten in te slaan en vele nieuwe toepassingen te ontdekken die ‘Cacaofruit Experience’ en WholeFruit chocolade mogelijk zullen maken.’

Introductie

De WholeFruit chocolade is vanaf mei 2020 verkrijgbaar in twee varianten: het krachtige WholeFruit Bold en het verleidelijke, zachte WholeFruit Velvety. ‘Ons doel binnen R&D is het ontwikkelen van innovaties die trendy zijn, die voldoen aan de onvervulde vraag van consumenten en die ook fantastisch smaken’, zegt Pablo Perversi, Chief Innovation, Sustainability & Quality Officer van Barry Callebaut: ‘Ons WholeFruit chocolate scoort goed op alle drie punten. Het zal voldoen aan de wensen van millennials en centennials, die op zoek zijn naar ‘gezonde verwennerij’, net zoals onze Ruby chocolate voldoet aan de vraag naar ‘hedonistische verwennerij’. Bovendien zorgen wij ook voor een positieve impact op de planeet en de mensen door meer van het cacaofruit te gebruiken en minder weg te gooien.’

Reageer op dit artikel