nieuws

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche

Evenementen

De oudste horecavakbeurs van Nederland viert haar 65e verjaardag. Gisteren, maandag 7oktober, gaven Rob van de Wiel (Directeur MECC Maastricht), Dirk Beljaarts (Algemeen Directeur Koninklijke Horeca Nederland) en Hubert Mackus (Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit) het feestelijke startschot voor de opening van de jubileumeditie in MECC Maastricht.

BBB Maastricht: al 65 jaar onmisbaar voor de horecabranche
Van links naar rechts: Rob van de Wiel, Hubert Mackus (oranje stropdas), Dirk Beljaarts en presentatrice Vivian Lataster.

Vijfenzestigjaar BBB is een mijlpaal. Blijven investeren in de ontwikkeling van een beurs is de sleutel tot succes. Nog twee dagen staat Maastricht in het teken van meer horeca succes. De vakbeurs BBB is slechts een onderdeel van het BBB platform, dat hele jaar door activiteiten organiseert en daarbij blijft inspelen op vernieuwingen en ontwikkelingen in de horecasector. Dit bereikt een hoogtepunt tijdens de beursdagen.

Rob van de Wiel, directeur van MECC Maastricht licht toe: ‘Wat betreft horeca willen we als BBB niet alleen drie mooie beursdagen neerzetten. Het is belangrijk om het hele jaar door contact te houden en de verbinding te zoeken, 365 dagen horeca. Het is juist door deze contacten dat we precies weten wat er speelt, welke uitdagingen er zijn en hoe we hierop kunnen inspelen door innovaties. Dit gaan we de komende dagen ook zien. BBB Maastricht verdwijnt voorlopig zeker niet van de menukaart.’

Innovatie en inspiratie

Het platform BBB is zeer waardevol voor de horeca. Dirk Beljaarts, Algemeen Directeur van Koninklijke Horeca Nederland: ‘De horeca is bij uitstek de branche die 24/7 leeft. Inspiratie opdoen houdt niet op aan het einde van de beurs, dus het BBB platform is zeker een goed initiatief om dit een jaar lang vast te houden en elkaar te blijven vinden. Als branche verdienen we dat ook, de horeca heeft op jaarbasis immers 22 miljard omzet. Je moet als branche blijven innoveren en vooral blijven kijken naar je ondernemingen naar je gast. En de BBB is bij uitstek de plek om je laten inspireren.’

Limburg staat bekend om haar gastvrijheid en dat kan niet zonder goede horeca. ‘In Limburg zijn ca. 40.000 mensen actief in de leisure branche, waarvan de helft werkzaam in de horeca’, zegt Hubert Mackus, Gedeputeerde Provincie Limburg voor Landbouw, Landschap en Mobiliteit. ‘Samen met horecapartijen moeten we ervoor blijven zorgen dat er voldoende arbeidskrachten actief blijven in het vak. Dit is wel een belangrijke uitdaging en daarom is het BBB platform uitermate geschikt om te verbinden en een verdere kwaliteitsslag te maken in de branche.’

BBB wil internationaal een toonaangevende rol spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Ook vandaag, 8 oktober, en morgen, 9 oktober, vindt de vakbeurs plaats in MECC Maastricht.

Reageer op dit artikel