nieuws

Brood.net op sociale media

De bakkerij

Brood.net op sociale media
Foto: PR Brood.net.

Na de introductie van de vernieuwde website brood.net in oktober, werd op 19 december een nationale sociale media campagne voor consumenten gestart. De online actie richt zich op het trekken van meer bezoekers en vergroting de naamsbekendheid van de website. De campagnemakers hopen ruim een miljoen mensen te bereiken. Primair worden Facebook, YouTube en Google ingezet.

Facebook, YouTube en Google zijn het startpunt van een uitrol naar andere sociale media en pers. Bovendien kunnen ondernemers via eigen sociale media de actie eenvoudig delen met hun klanten.

Brood.net heeft gekozen voor een spannende en in het oog springende, laagdrempelige insteek om het bereik onder Nederlanders te maximaliseren. Via een ludieke winactie worden mensen uitgenodigd via de website deel te nemen aan een actie waarmee ze hun geliefde kunnen verrassen met een thuisbezorgd luxe ontbijt. Er valt zelfs te kiezen uit drie verschillende ontbijtjes: Frans, Duits of Nederlands.

Inschrijving voor de brood.net nieuwsbrief wordt beloond met een hogere winkans. Deze inschrijvingen gecombineerd met actief gebruik van Facebook moeten leiden tot een vaste groei in bereik voor de communicatie van brood.net.

Imago brood

De campagne is onderdeel van de structurele aanpak van het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) om het imago van brood te verbeteren.

Om op de belevingswereld van consumenten aan te sluiten, richt de drie weken lopende campagne zich eerst op het aspect ‘genieten’. Dat gebeurt in de laatste twee weken van december, de ‘genietmaand’ bij uitstek. Vanaf januari, als de consument van het genieten is bekomen en de bewuste levensstijl weer meer aandacht krijgt, maakt de campagne een accentverschuiving naar gezondheid. De campagne behelst daarmee een gefaseerde positionering van brood als lekker, veelzijdig en gezond.

De actie sluit op 11 januari en de ontbijtjes worden geleverd vanaf 1 februari.

Reageer op dit artikel